ایسکانیوز؛پلاس+/باستان شناسان هلندی که مشغول بررسی مجسمه هزار ساله بودا هستند، به کشفی غیر قابل باور و عجیب دست یافتند:جسد مومیایی شده یک راهب .

به گزارش "هافینگتون پست"، اسکن های متعدد بر روی این مجسمه که اکنون در آمستردام نگاه داری می شود، اجزا و استخوان های یک انسان واقعی را نمایش دادند که موجب کشف این جسد مومیایی شد.

به نظر می رسد این جسد مومیایی شده متعلق به راهبی باشد که در حدود سال 1100 میلادی در حوالی چین مرده است. اعضای داخلی این راهب بیرون آورده شده و به جای آن ها تکه های ابریشم گذاشته شده.
این مجسمه در نمایشگاه "مومیایی ها:زندگی پس از مرگ" که در موزه درنت هلند برگزار شده، به نمایش در آمده است.این اولین بار است که این مجسمه از مرز های چین خارج شده است. می توان گفت اولین بار است که این راهب به اروپا سفر می کند.

روش مومیایی کردن آن ها نیز بدین شکل است که به مدت 1000 روز اولیه ، شخص مورد نظر تنها از آب،دانه های گیاهی و مغز ها تغذیه می کند. در1000 روز دوم،‌تنها چای مخصوصی به او داده می شود.
تمامی این اتفاقات در حالی رخ می دهد که این شخص در داخل مجسمه محبوس شده است. او از طریق یک لوله کوچک به تنفس خود ادامه می دهد.

 

به نظر می رسد راهب چینی، به دلیل نداشتن اعضا و جوارح داخلی، این گونه مومیایی نشده است.
کد خبر: 229401

وب گردی

وب گردی