تهران-ایسکانیوز:فرش خاکی هرمز برای ششمین سال متوالی و مردم در کنار ساحل خلیج فارس در جزیره هرمز رونمایی شد. این طرح با مشارکت 20 نفر از هنرمندان جزیره هرمز به ابعاد 2000 متر مکعب ساخته شده است.این فرش از 10 قطعه مجزا تشکیل شده که هر کدام از قطعه ها حاوی پیامی از آداب و سنن و افسانه های این جزیره است.همچنین این فرش خاکی نقش یک لاک پشت را به نمایش می گذارد و در ساخت آن از 18 نوع خاک رنگی با رنگهای متفاوت از نقاط بکر جزیره هرمز استفاده شده است. هزینه ساخت این اثر هنری بالغ بر 50 میلیون ریال بوده که به طور خود جوش از سوی هنرمندان هرمزی تأمین شده است.











پویا نیک جو کارشناس گردشگری در گفتگو با خبرنگار محیط زیست ایسکانیوز گفت:وقتی گزارش  ساخت دوباره فرش خاکی هرمز برای چندمین بار طی سال های اخیر را خواندم و عکس های آن را دیدم, بسیار متأثر شدم.






او افزود: ساخت این فرش و در این مقیاس هرساله مقدار قابل توجهی از خاک منحصر به فرد هرمز را نابود می کند و به دل دریا می سپارد و به این ترتیب به زودی شاهد به اتمام رسیدن خاک متنوع و زیبای جزیره هرمز خواهیم بود

او ادامه داد: متاسفانه تعدادی از افراد شهرت طلب که ظاهرا چیزی از قواعد هنر محیطی و همچنین اکوتوریسم نمی دانند با حمایت بخش های دولتی برای تبلیغات و خودنمایی با هدف رکورد شکنی برای ساخت بزرگ ترین فرش خاکی جهان اقدام به ساخت این اثر غیرمسئولانه می کنند.!

نیکجو گفت: این رکورد چند سال در اختیار ایران است و ما هر سال رکورد خود را می شکنیم!! زیرا کشورهای دیگری که این امکان را دارند, این طور بی ملاحظه به جان طبیعت خویش نمی افتند.!!

او اظهار داشت :البته دست اندرکاران این برنامه توجیهات دیگری برای توسعه توریسم و حمایت از معیشت جامعه محلی و غیره هم دارند که همه اینها در حد شعار به نظر می رسد و ایشان باید بیشتر بر روی این موضوع و تبعات منفی آن مطالعه کنند.

 

Snap71


Snap72Snap73Snap74Snap75Snap76Snap77Snap79Snap81Snap85Snap82


























 
کد خبر: 229489

وب گردی

وب گردی