تهران- ایسکانیوز: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با انتشار تکذیبیه ای، شایعه درج شده در برخی رسانه ها در زمینه برگزاری کلاس تنظیم خانواده را به صورت مختلط رد و آن را کذب خواند. در این بیانیه تصریح شده است که درس تنظیم خانواده از سال 92 از دروس عمومی حذف شده و درس «دانش خانواده و جمعیت» جایگزین آن شده است و با توجه به سرفصل و بخشنامه‌ها برای ارائه این درس تاکیدی بر تفکیک جنسیتی کلاس‌ها نشده است.

متن کامل این تکذیبیه به این شرح است:

خبر برگزاری کلاس مختلط تنظیم خانواده کذب محض است و درسی به نام تنظیم خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج تدریس نمی شود.

از سال 92 تا کنون درس تنظیم خانواده و جمعیت منسوخ و از لیست دروس عمومی حذف شده است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی و با هدف تشویق جوانان و افزایش جمعیت درس (دانش خانواده و جمعیت) با همین هدف ارائه و منبع درس مذکور نیز کتاب (اخلاق خانواده) است.

لازم به ذکر است، نظارت بر نحوه ارائه درس (دانش خانواده و جمعیت)، ارزیابی عملکرد مدرسان بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههاست و تنظیم برنامه های اجرای درس مذکور در سطح دانشگاه نیز بر عهده گروه معارف اسلامی دانشگاه است.

گفتنی است، این درس با توجه به سرفصل و بخشنامه های آن، تأکید بر تفکیک جنسیتی ندارد.

همچنین درس مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از سوی اساتید مجوزدار از معاونت امور اساتید قم از جمله مسئول دفتر نهاد محترم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ارائه گردیده است.

بر اساس این گزارش، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز طی نامه ای به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.
کد خبر: 230348

وب گردی

وب گردی