تهران-ایسکانیوز: عضو شورای مشاوران عالی ندا گفت: پایگاه اجتماعی و سازمانی برای یک حزب حائز اهمیت است لذا بازی سیاسی مانند بازی تنیس می ماند که در صورت اشتباه 15 امتیاز به رقیب منتقل می شود.

احمد نقیب زاده در نخستین کنگره حزب ندا در اولین کنگره حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه تمامی فعالیت های اجتماعی بر روی دوش طبقه متوسط شهری قرار دارد اظهار داشت: طبقه متوسط به دلیل اینکه جایی برای بروز فعالیت های خود ندارد در حال رکود است و کسانی که نمی گذارند نیروی جوان فعالیت داشته باشد مسئولیت بزرگی در این زمینه خواهند داشت.

وی با اشاره به سازمان مجاهدین خلق بیان کرد: سازمان مجاهدین خلق هیچ وفت نمی تواند خدمت گذار دموکراسی باشد چرا که درون خود فشار زیادی را به اعضا تحمیل می کند.

نقیب زاده افزود: در زمان دولت اصلاحات برای در نظر گرفتن بودجه برای احزاب مخالف بودم لذا معتقدم احزاب باید خودساخته باشند و سازماندهی حزب و فعالیت حزبی دو رکنی هستند که می توانند پایگاه اجتماعی را سامان دهند.

عضو شورای مشاوران عالی ندا پایگاه اصلاح طلبی را گسترده دانست و گفت: پایگاه اصلاح طلبی بسیار گسترده و پویا است و باید به درستی رهبری شود لذا حزب ماشین شهروندساز است که افراد وقتی وارد حزب می شوند زمان خروج یک شهروند فعال هستند.

وی تأکید کرد: ما حزب نداشتیم بلکه محافل سیاسی داشتیم لذا سازمان حزب باید به حدی قوی باشد که بتواند در زمان اشتباه و خطا از رهبر خود عبور کند و تا این حد سازمان حزب اهمیت دارد.

وی با اشاره به نقش زنان در حزب گفت: یکی از پایگاه های قوی اصلاح طلبی زنان هستند که در حزب به کار گرفته می شوند و تأثیرگذار هستند.

نقیب زاده گفت: دلیل اینکه طیف گسترده اصلاح طلبان نتوانستند قدرت را در 8 سال گذشته به دست گیرند این بود که طیف مقابل فعال بود اما ما تنها به نظریه پردازی می پرداختیم.

وی در پایان تأکید کرد: حزب جای شعر و شاعری نیست جای مبارزه است لذا از بازی خوردن های بیهوده و حاشیه سازی ها دوری کنیم.

مجتبی صدریا استاد علوم سیاسی در ادامه این مراسم گفت: بزرگترین سرمایه ای که ما داریم جوانان هستند و اینجا مرکز علمی، فناوری خاورمیانه است و من این را برای تشویق احساسات ملی نمی گویم.

وی تأکید کرد: ثروت ملی ما نفت نیست بلکه سرمایه اصلی ما کیفیت نیروی انسانی است که در مدت یک نسل این شهر تبدیل به پایتخت علمی و هنری خاورمیانه شده است و این اتفاقی خودجوش و درون ساز است.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه انعطاف ذهن و سیال بودن دو عنصر مهم هستند گفت: جامعه ای داریم که دارای یکی از با کیفیت ترین نیروهای انسانی است.
کد خبر: 230394

وب گردی

وب گردی