ایسکانیوز:پلاس+:"لئونارد نیموی"، بازیگر نقش آقای اسپاک در سریال و سری فیلم های سینمایی "سفرهای ستاره ای(استارترک)" در سن 83 سالگی در گذشت. آقای اسپاک یکی از افسران عالی رتبه و ترکیبی از نژاد انسان و موجودات فضایی بود که نقش بزرگی در سفر های بین ستاره ای بر عهده داشت.

نیموی سال گذشته اعلام کرد که به دلیل سالها مصرف سیگار، دچار بیماری شده است. او سه دهه پیش از آن مصرف سیگار را ترک کرده بود.با این حال مجبور به پرداخت جزای گناه گذشته خود شد.

نیموی با هنر بی اندازه خود توانست به یکی از جالب ترین شخصیت های نیم قرن اخیر جان ببخشد و با آن گوش های دراز و جملات خود، آقای اسپاک را تبدیل به شخصیتی خاطره انگیز کند. افرادی که او را دیده اند، با نشان مخصوص او و جمله ی معروفش آشنایی دارند: طولانی زندگی کن و کامروا باش."

سریال سفر های ستاره ای که در 8 سپتامبر سال 1966 از شبکه ملی آمریکا پخش شد، نیموی را تبدیل به یک ستاره مشور کرد.
با این که سریال سفر های ستاره ای پس از پخش سه فصل و به دلیل امتیازات پایین منحل شد، اما نیموی از این انحلال توانست جان سالم به در برد.

در سال 2009، "جی جی آبرامز" نسخه ای جدید از فیلم سینمایی سفرهای بین ستاره ای را کارگردانی کرد که در آن تمام بازیگران و محافظان کهکشان قدیمی، جای خود را به نیروهای تازه نفس داده بودند. با این حال به این راحتی ها نمی توان آقای اسپاک اصلی را از صحنه به در کرد. نیموی در قسمت دوم سفرهای ستاره ای که در سال 2013 منتشر شد، نقش آقای اسپاک پیر را بازی می کرد. حضوری کوتاه، اما در عین حال حساس و تاثیرگذار در روند داستان.

 

 
کد خبر: 231129

وب گردی

وب گردی