تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشجویان و اساتید واحد قزوین و در جشن دانش آموختگی دانشجویان این واحد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بیشماری در تمامی این سال ها داشته که بی شک یکی از بزرگترین این دستاوردهای در حوزه آموزش عالی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی است که به خوبی کارآیی نظام جمهوری اسلامی را اثبات می کند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این جلسه گفت: هیچ گونه افزایش شهریه ای تا مهرماه سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم داشت و شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه نیز بعد از مهرماه 94 افزایش نخواهد یافت.



d28fda23-cdbc-4815-bef9-44e64b384479


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،  میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در جریان سفر یک روزه به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و بازدید از این واحد در بیست و هفتمین جشن دانش آموختگی دانشجویان این واحد شرکت کرد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه دو عامل دین و دانش موجب بزرگی و رفعت انسان می شود، گفت: در دنیای امروز برای پیشرفت جوامع توسعه علمی و دینی توامان لازم است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه آزاداندیشی، دانش و توسعه اسلامیت است و به لطف خدا مجموعه این سه عامل امروز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.


دکتر میرزاده با اشاره به اهداف بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: هدف بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز توسعه علمی و دینی توامان در کشور بوده است.


دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی را اثبات کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: بی شک یکی از بزرگترین ثمرات جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی است که آثار و نتایج آن غیر قابل کتمان است.


eb24adc8-e81f-4f5e-8034-f11d45e154b6


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در ادامه تاکید کرد: به مصداق آیه شریفه "وبالنجم هم یهتدون"دانشمندان ستارگان آسمان آفرینش هستند و همانند انبیا بشریت را از گمراهی و ظلمت نجات می دهند و موجبات آسایش و رفاه را فراهم می کنند.


وی با بیان اینکه فارغ التحصیلی پایان راه برای دانشجویان نیست، خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان حاضر در جلسه گفت: راه بزرگ و طولانی پیش روی شماست و به این دلیل هیچ گاه رابطه خود را با دانشگاه آزاد اسلامی قطع نکنید چرا که شما سرمایه های اصلی دانشگاه برای بالندگی هستید.


وی تصریح کرد: خانواده های دانشجویان این دانشگاه نیز به طور حتم از بهترین فرهیختگان کشور هستند که بخش عظیمی از سرمایه های خود را برای پیشرفت علم و دانش کشور در این سال ها هزینه کرده اند.


بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی (21)


دکتر میرزاده در ادامه با تقدیر از خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به این دانشگاه اعتماد کرده اند و نتیجه این اعتماد تاسیس بنای عظیم و بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.


وی 50 درصد فارغ التحصیلان ایران را از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: 5 میلیون فارغ التحصیل و یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو از نشانه های مردمی بودن این دانشگاه است، به طوری که هر دو یا سه خانواده ایرانی با دانشگاه آزاد اسلامی مرتبط هستند.


عدم افزایش شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه بعد از مهر94


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جلسه هیات امنای مرکزی در هفته گذشته گفت: خوشبختانه تمامی پیشنهادات هیات رییسه در این جلسه به تصویب اعضا رسید و دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده با حمایت خانواده شما دانشجویان عزیز نزدیک به 800/9 میلیارد تومان از حیث منابع در آموزش عالی کشور هزینه خواهد کرد.


وی تصریح کرد: هیچ گونه افزایش شهریه ای تا مهرماه سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم داشت و شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه نیز بعد از مهرماه 94 افزایش نخواهد یافت.


دکتر میرزاده همچنین از حمایت های بانکی در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: ارائه وام های ارزان قیمت و  همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در طرح های دانش بنیان از جمله اقدامات در این زمینه است.


82c5bc16-07f7-4aff-8135-2a6914d49b32


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در زمینه اشتغال بسیار فعالیت می کنند، بیان کرد: فارغ التحصیلان باید از طریق تاسیس شرکت های دانش بنیان وارد میدان شوند و ما نیز در این زمینه ساختارهای لازم را فراهم کرده ایم تا دانشجویان در چارچوب این ساختارها فعالیت های اصلی خود را آغاز کنند.


وی با بیان اینکه واحد قزوین در بسیاری از زمینه ها پیشتاز و پیشرو بوده است، تاکید کرد: امیدوارم این واحد در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان و به کارگیری فارغ التحصیلان در این شرکت ها و ایجاد اشتغال برای آنان پیشگام باشد.


دکتر میرزاده در پایان نیز با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان مراسم تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی ستارگانی درخشان در سپهر آموزش عالی کشور هستند.

کد خبر: 231867

وب گردی

وب گردی