تهران- ایسکانیوز:150 کیلومتر برای رسیدن به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از تهران راه است؛ مسیری که طی کردن آن برای تیم خبری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یک ساعت و نیم زمان برد اما همان طور که میرزاده همیشه می‌گوید: دفتر کار ما فقط ساختمان پونک نیست و تمام واحدهای این دانشگاه دفتر کارماست. بهانه حضور در واحد دانشگاهی قزوین بیست و هفتیمن جشن دانش آموختگی دانشجویان بود؛ مراسمی که با لبخند دانشجویان آغاز شد و با امید به ارتباط پیوسته آنها با دانشگاه پایان یافت.


مسئولان استانی، مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرهنگ مهدی طاهرخانی، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، موسوی فرماندار قزوین و مدیران کل استانی و همچنین رییس واحد قزوین دکتر موسی خانی برای استقبال از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گردهم آمده بودند.


سفر به هفت شهر عشق قزوین


سر زدن به مزار شهدا رسم همیشگی سفرهای استانی میرزاده است که این بار با رونمایی از یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی هم همزمان شده بود. هوای قزوین گرچه سرد بود اما عطر شهدا و عشق به میهن در فضا موج می‌زد و همین بود که کسی سرمای هوا را حس نکرد. گروه مارش نظامی هفت نفره با نواختن موسیقی احترام به شهدا و سرود جمهوری اسلامی ایران برنامه را آغاز کردند.


ab9ff0cc-25e1-47b9-8fa7-4debc0ba71f8 (1)


رئیس واحد قزوین این شهر را پایتخت خوشنویسی جهان خواند و گفت: «این بنا با بهره گیری از ویژگی های هنر خوشنویسی و با کمک اساتید این رشته طراحی و احداث شده است». بنایی که منقش به هفت شهر عشق مولاناست و یاد عشق ورزی جوانان بی‌مدعای این کشور به خاک و اعتقادات آن است. 


       9e1fb94a-15d8-4401-8b34-f1c43021ce8b


موسی خانی در ادامه اشاره کرد که این یادمان با کمک دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده و در حقیقت ادای دینی از سوی دانشجویان نسل جدید به شهدای گمنام است.در پایان این مراسم خطابه ای در میثاق با شهدا توسط فرزند یکی از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی قرائت شد که حال و هوای روحانی حاکم بر مجلس را تکمیل می کرد.


هر چند دل کندن از مزار شهدا و فضای حاکم بر آن دشوار بود اما فشردگی برنامه‌های بازدید اجازه نمی‌داد که زمان بیشتری در این مکان سپری شود. مقصد بعدی شرکت در جشن فارغ التحصیلان واحد قزوین بود؛ به سمتی سالنی به راه افتادیم که هیاهوی عجیبی از آن به گوش می رسید.


تشویق‌های تمام نشدنی فارغ التحصیلان برای ریاست دانشگاه


سالن مملو از دانش آموختگانی بود که ردای فارغ التحصیلی بر تن داشتند و کلاه‌های معروف این جشن بر سر. می‌گویند ردای فارغ التحصیلی از ابوعلی سینا به یادگار مانده اما این نکته‌ای بود که در انبوه جمعیت و هیاهوی دانشجویان کم کم از ذهن‌ها محو می‌شد. دانشجویان که از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم فارغ التحصیلی خود هیجان زده بودند با تشویق‌های پیاپی میرزاده را تا رسیدن بر صندلی همراهی کردند.


d28fda23-cdbc-4815-bef9-44e64b384479


شور و شعف سالن انگار تمام نشدنی بود؛ حتی خانواده های دانشجویان هم به وجد آمده بودند و آن ها هم همراه با فرزندانشان به تشویق کسانی پرداختند که ثمرات زندگیشان را دست آنها سپرده بودند.


eb24adc8-e81f-4f5e-8034-f11d45e154b6


پس از فروکش کردن شور اولیه و آرام شدن فضای کلی سالن، موسی خانی به پشت تریبون رفت و در همان ابتدا با درود به روح پر فتوح به امام راحل، کسب این موفقیت ها را مرهون حمایت پربرکت امام(ره) در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی دانست و از دکتر میرزاده برای حضور در واحد قزوین تشکر کرد. موسی خانی در حالی که به جمعیت انبوه فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی نگاه می‌کرد از مردانی حرف زد که تمام زندگیشان را وقف توسعه این دانشگاه کرده اند.


اشتغال فارغ التحصیلان دغدغه مسئولان دانشگاه است


رسم جشن فارغ التحصیلی خداحافظی دانشجویان با دانشگاه است اما مراسم دانش آموختگی دانشگاه قزوین خلاف این رسم همیشه بود رئیس دانشگاه قزوین از کارآفرین محور بودن دانشگاه آزاد اسلامی گفت و اینکه دانشگاه برای اشتغال دانشجویان هم برنامه دارد. در حقیقت آماده سازی دانشجویان برای بازار کار وظیفه دانشگاه است و اشتغال فارغ التحصیلان دغدغه مسئولان دانشگاه.


بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی (11)


رئیس دانشگاه که روی سن رفت بازهم تشویق‌ها وصف ناشدنی بود؛ استقبال دانشجویان از رئیس دانشگاه خستگی سفر را از تن او دور کرد و میرزاده سخنانش را با اشاره به اینکه دین و دانش موجب رفعت و بزرگی انسان است از لزوم آزاد اندیشی، توسعه و اسلامیت در دانشگاه خبر داد. رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با اشاره به  آیه شریفه «و بالنجم هم یهتدون»، گفت: دانشمندان ستارگان آسمان آفرینش هستند و مانند انبیا بشریت را از گمراهی و ظلمت نجات می دهند.


فارغ التحصیلی پایان راه ارتباط با دانشگاه نیست


571dc924-2807-4ee3-bf9c-fc4cc025f6c1 mir


میرزاده در جمع دانش آموختگان واحد قزوین که همگی لباس فارغ التحصیلی بر تن داشتند گفت دانش آموختگی پایان راه دانشجویان نیست و راه بزرگ و طولانی در پیش است.« شما سرمایه های اصلی دانشگاه برای بالندگی هستید و نباید رابطه خود با دانشگاه را قطع کنید».


خبر خوش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره شهریه


دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیر دولتی است که برای تامین هزینه‌هایش به درآمدهای نفتی متصل نیست و اعتماد دانشجویان و خانواده‌هایشان باعث شکل گیری این بنای عظیم شده است اینها گوشه‌ای از سخنان میرزاده بود که از اعتماد خانواده‌ها به دانشگاه تقدیر می‌کرد.


خبر خوش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان اتفاق مبارک دیگر این مراسم بود. میرزاده با اشاره به تصویب بودجه سال 94 دانشگاه آزاد در هیئت امنای مرکزی گفت: دانشگاه آزاد در سال آینده با حمایت خانواده های شما دانشجویان عزیز نزدیک به 9 هزار و 800 میلیارد تومان از حیث منابع در آموزش عالی کشور هزینه خواهد کرد.


«هیچ گونه افزایش شهریه ای تا مهرماه سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم داشت و شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه نیز بعد از مهرماه 94 افزایش نخواهد یافت». این خبر خوش در حالی به دانش آموختگان داده شد که بسیاری از آنها در فکر ادامه تحصیل و رفتن به مقاطع بالاتر بودند. توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که در رشد و تعالی کشور تاثیر گذار است.


بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی (20)


اهدای لوح و تقدیر از دانشجویان توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم حال و هوای خاصی داشت؛ صحبت‌های خصوصی دانشجویان با رئیس دانشگاه هنگام گرفتن لوح‌هایشان و اشک‌های و لبخندهایی که جاری شد حاکی از صمیمت در مجموعه داشت.


اقتصاد دانش بنیان در اولویت برنامه‌های دانشگاه


میرزاده پس از حضور در مراسم دانش آموختگی به سمت مرکز تحقیقاتی واحد قزوین رفت و دو مرکز شتابگر ایده های نو و مرکز توسعه تجارت جهانی را افتتاح کرد.


بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی (23)


 ورودیه ساختمان تحقیقاتی واحد قزوین مزین به کاپ ها و لوح های تقدیر بین المللی بود، جوایزی که خبر از وقوع اتفاقات علمی عظیمی در این ساختمان می‌داد. همین نشانه‌ها هیجان تیم دانشگاه آزاد اسلامی را برای روبه رو شدن با آخرین تحولات علمی دانشگاه قزوین بالا برده بود و جالب است که بدانید این هیجان پس از بازدید هم پایانی نداشت؛ آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا که توسط محقیقن ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی به ثمر نشسته بود حس غرور را در همه زنده کرد.


22e2c183-810d-4bb5-8c51-50498e1ba8fd


 محصولات دانش بنیان این مرکز مانند خودروهای خورشیدی، ربات های انسان نما، طرح های دانش بنیان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی تعجب تیم همراه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را برانگیخته بود اما رئیس دانشگاه به دقت به صحبت های اعضای تیم های تحقیقاتی گوش می داد و تلاش داشت برای حل مشکلات آنها برنامه ریزی کند.


a9f2a657-0559-4e8d-840d-8091e38a946e


در بازدید و افتتاح مرکز توسعه جهانی میرزاده به نکته ای اشاره کرد که نظر همه حضار را جلب کرد و آن اشاره  به سرمایه گذاری در صادرات خدمات مهندسی به کشورهای آفریقایی بود که مسئول این مرکز ضمن تأیید پیشنهاد میرزاده این موضوع را در راس اقدامات این مرکز عنوان کرد.


      بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی (24)


میرزاده پس از این بازدیدها در کنفرانسی با حضور اساتید، مدیران گروه، روسای دانشگاه ها و محققان جوان واحد قزوین شرکت کرد و با این کار نشان داد که امر پژوهش برای دانشگاه چقدر حائز اهمیت است. در این جلسه دکتر سلطان زاده، دکتر منهاج و دکتر میبدی با اشاره به پیشرفت های دانشگاه آزاد اسلامی نکاتی را برای بهبود روند امور پژوهش گوشزد کردند.


d654b4c5-707b-4a2e-a1a4-9c5a6d5ea7c3


میرزاده در حین سخنرانی روسای گروهها و دانشکده ها، به دقت به صحبت های آنان گوش می داد و نکاتی را یادداشت می کرد سپس رئیس مرکز تحقیقاتی واحد قزوین و یکی از محققان جوان به نمایندگی از بقیه تیم های تحقیقاتی واحد قزوین درخواست و صحبت های خود را در حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کردند.


هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست به درخشش واحد قزوین اشاره کرد و از آینده درخشان این واحد دانشگاهی خبر داد.


میرزاده دانشگاه را نهادی برای بالا بردن کیفیت زندگی، حل مشکلات مردم و برآوردن نیازهای مردم در سایه ارتباط قوی با صنعت و خدمات کشور دانست و افزود: در تمام دنیا، دانشگاه های معتبر مخارج و هزینه های خود را در سایه ارتباط قوی خود با بخش های صنعتی و خدماتی تأمین می کنند.


a920f3d4-a66c-4f4c-9d46-f94940da8c4c


میرزاده پس از صحبت های خود به درخواست ها و دغدغه هایی که اساتید و محققان که در این دیدار صمیمی عنوان کرده بودند یک به یک پاسخ داد.


میرزاده در پایان صحبت های خود با قرائت بیت «مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم»  از لسان الغیب حافظ شیرازی گفت: با کمک شما اساتید، دانشجویان و نخبگان جوان به عهد خود برای تحقق اهداف و برنامه ها استوار و محکم خواهیم ایستاد.

کد خبر: 232697

وب گردی

وب گردی