تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد زاهدان گفت: پژوهش در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نتیجه و محصولی در راستای آرامش و نشاط جامعه را در بر خواهد داشت.

سیدمحمدرضا حسینی طباطبایی با اشاره به نقش پرستار در جامعه افزود: پرستار یعنی زندگی، یعنی آرامش روح و جسم، پرستار برای آنکه به نحو احسن به بیماران رسیدگی کند حتما باید دارای روحی آرام باشد تا بتواند علاوه بر حل مشکلات جسمی بیماران مشکلات روحی بیماران را نیز مرتفع کند و یک مسکن آرام بخش برای آنان باشد.

این مسئول با بیان اینکه پرستار یعنی چیدن خوشه‌های محبت از درخت حیات و تقدیم آن به چشم‌های در انتظار، عنوان کرد: پرستار فردی است که در زمینه اصول علمی مراقبت و درمان تحصیل کرده و دوره های لازم را گذرانده‌است.

وی دانشگاه را به عنوان یک محیط علمی و پژوهشی،‌ محلی برای انجام پژوهش‌های لازم در رشته‌های مختلف دانست و اظهار کرد: برای مرتفع ساختن مشکلات و مسائل موجود در جامعه از یک سو و تعالی توسعه پیشرفت‌های علمی از سوی دیگر باید دانشجویان تشویق شوند تا در همه‌ی زمینه‌ها پژوهش و مطالعه انجام دهند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: لبخند، رضایت و بهبودی بیمار یک پاداش معنوی، اخروی و مادی برای پرستاران است، تلاش و جهد جامعه پرستاری با مسائل مادی و دنیوی قابل جبران نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خواستار تداوم روح از خودگذشتگی و مهربانی پرستاران در جامعه شد و تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مهارت و دلسوزی در حال خدمت در حوزه سلامت هستند و توانسته‌اند با ارائه عملکرد مطلوب الگویی مناسب در سازمان‌ها باشند.

 
کد خبر: 232828

وب گردی

وب گردی