ایسکانیوز:  وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت که آمریکا از سخنرانی نتانیاهو در آمریکا استقبال می کند و دولت آمریکا نمی خواهد این سفر به یک فوتبال بزرگ سیاسی بدل شود.

در آستانه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به آرامش دعوت کرد.

به گزارش رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز،در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از اسرائیل دفاع خواهد کرد.

یکی از مقام‌های آمریکایی دراین‌باره گفته است که موضع‌گیری آمریکا همواره دفاع از اسرائیل و حمایت از منافع این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل است و هرگونه تحقیق و تفحص در موارد نقض حقوق بشر در اسرائیل باید عینی و خنثی باشد.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو که به آمریکا سفر کرده است اولین برنامه اش سخنرانی در روز دوشنبه در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل در واشنگتن خواهد بود و سه شنبه قرار است در کنگره نطق کند. شماری از اعضای دموکرات کنگره این سخنرانی را تحریم کرده اند.

سازمان ملل متحد در ماه‌های اخیر مشغول تحقیق در مورد مرگ بیش از دو هزار فلسطینی در جریان درگیری‌های تابستان در غزه بوده است. قرار است گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل روز دوم فروردین‌ماه منتشر شود.

جان کری ساعات پایانی شب گذشته برای انجام مذاکره با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود وارد ژنو شده است. وزیر خارجه آمریکا همچنین امروز با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ملاقات و گفت و گو می کند.
کد خبر: 232989

وب گردی

وب گردی