تهران- ایسکانیوز: محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان و جان کری وزیرخارجه آمریکا اولین دور از مذاکرات هسته ای خود را در مونترو سوییس برگزار کردند. این دو مقام در حالی بر سر میز مذاکره حاضر شدند که علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و عراقچی و روانچی معاونین ظریف و وندی شرمن و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز در این گفت و گوها شرکت کردند.

دیدارهای ایران و آمریکا به منظور دستیابی به توافق جامع هسته ای انجام می شود. هفته گذشته هم طرفین مذاکراتی فشرده و فنی را برگزار کردند. گفت و گوهای امشب در حالی پایان یافت که قرار است صبح فردا در هتل رویال پلازا مونترو ادامه پیدا کند.

تعداد سانترفیوژها، جدول رفع تحریم ها و میزان غنی سازی اورانیوم از جمله موارد اختلافی است. مذاکرات مونترو در حالی برگزار می شود که حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در تازه ترین اظهار نظر خود در دیدار با وزیرخارجه ایتالیا تاکید کرده که تحریم ها باید در یک لحظه برداشته شود و هیچ دلیلی برای باقی ماندن تحریم ها وجود ندارد.

از سویی نیز جان کری وزیرخارجه آمریکا اذعان کرده که تحریم ها فعالیت های هسته ای ایران را متوقف نمی کند. محمد جواد ظریف هم تصریح کرده که اگر با لغو تحریم ها موافقت شود توافق این هفته انجام می شود.

 
کد خبر: 233372

وب گردی

وب گردی