تهران_ایسکانیوز: عباس زینعلی،کارشناس اقتصادمسکن،با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی نباید مانند طرح مسکن مهر کیسه دوزی های اولیه برای برخی کلاهبرداران متقلب باشد،گفت: اجرای طرح مسکن اجتماعی به بسیج امکانات، نقدینگی و مصالح کافی نیازمند است،به همین دلیل بعیدمی دانم که دولت درحال حاضر بتواند این امکانات را سامان دهد.

عباس زینعلی،درخصوص طرح مسکن اجتماعی،به ایسکانیوز،گفت: طرح مسکن اجتماعی طرح خوب و صحیحی است ،اما معتقدم که این طرح درکشور قابلیت اجرایی ندارد.

زینعلی،با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی از سنوات گذشته درکشور مطرح شده است افزود: طرح مسکن اجتماعی،ساخت مسکن با قیمت پایین درغالب های استیجار و واگذاری به شرط ساخت است.

ساخت مساکن اجتماعی با فرمول های ساخت حداقلی

این کارشناس اقتصاد مسکن،با بیان اینکه مساکن اجتماعی باید با فرمول های ساخت حداقلی مسکن ساخته شوند،تصریح کرد: طبق طرح مسکن اجتماعی باید قیمت تمام شده مسکن پایین و هزینه زمین صفر یا حداقل باشد.

زینعلی افزود: اساس و هدف اصلی اجرای طرح مسکن اجتماعی از سوی شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی تمام کشورها این است که سال های اولیه زندگی نیازمندان به مسکن تا زمان بهینه سازی و تهیه مسکن مناسب ترتامین شود.

این کارشناس اقتصاد مسکن،تصریح کرد: اجرای طرح مسکن اجتماعی نیازمند به منابع مالی کلانی است،که درحال حاضر توانایی مالی خوبی برای دولت وجود ندارد.

زینعلی،افزود: اجرای طرح مسکن اجتماعی به بسیج امکانات، نقدینگی های قابل توجه،امکانات سخت افزاری و مصالح کافی نیازمند است، به همین دلیل بعیدمی دانم که دولت بتواند این امکانات و خدمات را سامان دهد.

سرانجام طرح مسکن اجتماعی مانند طرح مسکن مهر

این کارشناس اقتصاد مسکن، تصریح کرد: اگردولت طرح مسکن اجتماعی را مانند طرح مسکن مهر با محدودیت زمانی و قیمتی فشرده اجرا کند،بی شک سرانجام این طرح همانند طرح مسکن مهرخواهد شد، اما اگر دولت این طرح را به مرور زمان و طی یک پروسه طولانی مدت و چند ساله اجرا کند به طورحتم آثار بهتری در بخش مسکن خواهدگذاشت.

زینعلی،افزود: طرح مسکن اجتماعی نباید مانند طرح مسکن مهر کیسه دوزی های اولیه برای برخی کلاهبرداران متقلب باشد، به طوری که برخی حقه بازان با تامین حساب های خود با فروش امتیاز باعث افزایش قیمت تمام شده مساکن اجتماعی شوند.

این کارشناس اقتصاد مسکن، با بیان اینکه اجرای طرح مسکن اجتماعی موفقیت های خوبی برای بسیاری از کشورها به همراه داشته است، تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی طرح درست و عادلانه ای در دنیا است، اما تنها معضلی که وجود دارد،نحوه اجرای این طرح درکشور است.
کد خبر: 234549

وب گردی

وب گردی