تهران- ایسکانیوز:مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با نزدیک شدن به چهارشنبه آخرسال از تمهیدات اورژانس تهران برای امداد به شهروندان  خبر داد و در این باره به ایسکانیوز گفت : برای چهارشنبه پایان سال، مرکز اورژانس تهران جهت پوشش امدادی شهروندان تعداد صد دستگاه آمبولانس به همراه چند دستگاه موتور آمبولانس را در کنار تیم های پزشکی که شامل پزشک، پرستار و تکنسین های امداد پزشکی می شود را در میادین و نقاط پر حادثه و تردد که بر اساس تجارب و مشاهده های سال های گذشته مشخص شده اند استقرار پیدا می کنند.

دکتر حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران  گفت: استقرار نیروی های اورژانس تهران از ساعت 14 روز سه شنبه 26 اسفندماه تا ساعت 1 بامداد صورت می پذیرد.

عباسی توصیه های اورژانس تهران را برای هموطنان در روز سه شنبه آخر سال عنوان کرد: توصیه ی نخست، این مهم ترین توصیه ی برای این روز است که والدین همراه فرزندان خود باشند. تجربه سال های گذشته شان داده است که هر زمان که والدین همراه کودکان و نوجوانان خود بوده اند و از رفتارهای پرخطر جلوگیری شده، میزان آسیب ها هم کاهش پیدا کرده است.

او افزود: توصیه می شود در این روزها خانواده ها نظارت بیش تری بر فرزندان خود داشته باشند زیرا به احتمال زیادی آن ها مواد محترقه و منفجره ای که تهیه می کنند در کیف یا لوازم شخصی خود می گذارند که این خود زمینه بروز حادثه است. زیرا بسیاری از این مواد خود به خود یا در اثر گرما و جابه جایی منفجر می شود.

مدیرروابط عمومی اورژانس تهران بیان کرد: توصیه ی سوم اورژانس در رابطه با اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی است. کودکان و نوجوانان باید بدانند که مواد محترقه و منفجره ی بدون خطر اصلا وجود ندارد و تمام این مواد پرخطر هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد حادثه می کنند. بطور مثال ممکن است یکی از انواع ترقه ها فقط ایجاد صدا بکند و هیچ شعله ای هم نداشته باشد اما بهتر است کودکان ما بدانند که همین امواج می تواند باعث شکسته شدن شیشه ها و پرتاب با شدت آن ها به اطراف باشد.

او گفت: توصیه ی آخر این است که از محل های شلوغ جدا دوری کنید و از حضور کودکان و نوجوانان در شلوغی ها و محل هایی که احتمال انفجار وجود دارد ممانعت به عمل بیاورید.

عباسی اعلام کرد: بیشترین حوادث طی سال های گذشته آسیب های چشمی و قطع عضو بوده است و متاسفانه ما بیشتری مصدومان را در سنین هشت تا بیست و چهار سالگی داریم. البته چهارشنبه آخر سال برای افرادی که بیماری های قلبی، تنفسی دارند هم ایجاد خطر می کند و ما پیشنهاد می کنیم تا حد توان افراد اگر کار ضروری ندارند از منزل بیرون نیایند و بعدازظهر سه شنبه را کنار خانواده خود سپری کنند.

 
کد خبر: 234604

وب گردی

وب گردی