تهران-ایسکانیوز: محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران تهدید حمله نظامی به ایران از سوی نتانیاهو را نشاندهنده انزوای رژیم صهیونیستی در جهان دانست و گفت: شرایطی که اخیرا با آن روبرو هستیم، نشان دهنده انزوای تدریجی رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی است و اینکه سخنرانی نتانیاهو در کنگره از سوی رجال سیاسی و دولتمردان آمریکایی نقد و به نحوی محکوم می‌شود، فصل جدیدی است.

وی با اشاره به آگاهی تدریجی ملت آمریکا و نمایندگان آن‌ها از هزینه‌های سنگینی که رژیم نامشروع صهیونیستی بر مردم آمریکا تحمیل کرده، زیاده‌گویی‌های نتانیاهو در خصوص حمله نظامی به ایران را گستاخی وی توصیف کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه تعدادی از نمایندگان کنگره جلسه را ترک می‌کنند، علایم مثبتی است که نشان از آگاهی تدریجی ملت آمریکا و نمایندگان آن‌ها از هزینه سنگینی دارد که رژیم نامشروع صهیونیستی بر مردم تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: زیاده‌گویی و گستاخی نتانیاهو در مورد جمهوری اسلامی، با عملیاتی که مقاومت اسلامی لبنان و حزب الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی اجرا کرد و بدون هزینه برای خود، خسارات سنگینی را بر نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی وارد آورد و این رژیم از کمترین ظرفیت برای پاسخگویی به آن حملات برخوردار نبود، قابل پاسخگویی است و نشان می‌دهد که موازنه قوا کاملا به نفع مقاومت اسلامی در منطقه تغییر کرده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: رژیم صهیونیستی نه تنها دیگر آن جایگاه نظامی خود را ندارد، بلکه مورد تهدید جدی قرار دارد و قدرت دفاع از منافع نامشروع خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: جامعه جهانی با ظرفیت‌های رو به کاهش رژیم صهیونیستی آشنا است و این زیاده‌گویی‌ها از ارزش و وزنی برخوردار نیست.

ابوترابی‌فرد در خصوص لایحه بودجه سال 1394 و توجه آن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت:‌ این بودجه به اندازه کافی در راستای تحقق سیاست‌های مقاومتی ارزیابی نمی‌شود زیرا نظام بودجه‌ریزی ما همچنان در راستای شرایط حاکم بر اقتصاد کشور هدایت شده و نیازمند تحول و تغییر جدی است.

نائب رئیس مجلس افزود:‌ در نظام بودجه‌ریزی باید در راستای شرایط حاکم بر اقتصاد کشور هدایت شده و نیازمند یک تحول و تغییر جدی هستیم و در هزینه اداره کشور و هدایت منابع به سمت تولید باید گام برداشته شود.

وی ادامه داد: دولت و مجلس باید با عزمی جدی سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی مورد مطالعه قرار دهند و رفتارهای خود را اصلاح کنند و در جهت کوچک نمودن حجم دولت به معنای واقعی و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش غیر دولتی، کاهش هزینه‌های جاری و هدایت منابع به سمت تولیدی که بالاترین ارزش افزوده را داشته باشد و نیز استفاده از منابع داخلی برای شکل گیری زنجیره تولید در صنعت نفت و اقدام جدی برای جلوگیری از خام فروشی قدم بردارند./
کد خبر: 234651

وب گردی

وب گردی