تهران-ایسکانیوز: رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتظار داریم همه مسئولان در این امر مهم فرهنگی مشارکت مخلصانه و خالصانه داشته باشند گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب آبروی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش خبرنگاراجتماعی ایسکانیوز, مهدی چمران در جلسه هماهنگی برپایی بیست و هشتمین نمایگاه بین المللی کتاب گفت: این جلسه من را به یاد نمایشگاه کتاب در سال 83 انداخت که همزمان نمایشگاه اتوموبیل نیز در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شد.

اوافزود: در آن سال ازدحام جمعیت به حدی بود که حتی موجب تعطیلی نمایشگاه شد و مقرر گشت که دیگر در محل دائمی نمایشگاه های تهران نمایشگاه های پر ازدحام و نیز نمایشگاه های همزمان برگزار نشود . علاوه بر آن تعیین شد که پارکینگ های اطراف نیز برای مراجعین تامین شود.

چمران تصریح کرد: در سال بعد یکی دو ماه مانده به برگزاری نمایشگاه مسئولان وزارت ارشاد نگران برگزاری نمایشگاه بودند چرا که مشخص نبود در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود یا نه با این حال در آن روزها با زحمات زیادی که اقایان خادم و بیادی کشیدند من گفتم نمایشگاه کتاب استثنا از نمایشگاه های دیگر است و باید برگزار شود چرا که در بحث کتاب می ارزد برخی مشکلات را متحمل شویم البته به شرط آنکه امکانات را تامین کنیم.

او خاطر نشان کرد : از سال 86 بود که نمایشگاه به مصلی منتقل شد چرا که مصلی تهران شرایط بهتری در تقسیم بار ترافیکی داشت.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از آن سال (83) شورای اسلامی شهر تهران و نیز شهرداری تهران در این موضوع مهم فرهنگی تلاش خود را به کار بسته و هزینه هم می کند چرا که مدیریت شهری خود را مدیون کتاب می داند و در حوزه های فرهنگی تلاش خود را به نحو احسن به کار خواهد بست.

چمران همچنین تاکید کرد: کتاب جز افتخارات ما است و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز جز افتخارات شهر تهران محسوب می شود. تهران همچنین شهر قرآن نیز می باشد و به بیانی بیشترین میزان قرآن در تهران چاپ می شود که البته چندی است می شنویم این امر افت پیدا کرده و من همین جا از مسئولان می خواهم فکری برای این موضوع کنند و هماهنگی های لازم با ناشران برای چاپ بیشتر قرآن انجام شود چرا قرآن مورد نیاز مردم ما است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد : ما انتظار داریم همه دوستان و مسئولان در این مسئله مهم فرهنگی با خلوص نیت و مخلصانه کار کنند چرا که بر پایی هر چه بهتر این نمایشگاه به معنای حفظ آبروی کشورمان و آبروی نظام جمهوری اسلامی در دنیا است که امروزه آبروی اسلام هم در گرو نظام جمهوری اسلامی می باشد. قطعا شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران و به ویژه کمیسیون فرهنگی نیز با تمام وجود در خدمت دوستان و عوامل برگزاری نمایشگاه خواهند بود.
کد خبر: 234697

وب گردی

وب گردی