تهران-ایسکانیوز: وزیر کشور گفت:  مذاکرات هسته‌ای در مسیری عاقلانه و منطقی است و دربردارنده توافق جامع و منافع کشور مبتنی بر احقاق حق مردم است و همه کشورهای اروپایی ومنطقه‌ای خوشحالند که این موضوع در مسیر منطقی پیش می‌رود.


عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم اختتامیه همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: : ما شکی نداریم که توسعه متوازن و متعادل پایدار در کشور باید اتفاق بیفتد و این امر قطعی و حتمی است و تلاش شده در درون دولت در توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای به همگرایی برسیم.


او ادامه داد:  در دولت بر ضرورت این مسئله اختلافی نیست، اما باید تکان دادن نظام‌های چهارگانه که شامل نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، اداری و پولی می‌شود، با دقت بالایی صورت گیرد و لازم است در یک سالی که برنامه ششم توسعه به مجلس می‌آید اقدامات خود در حوزه‌های نظری و عملی در زمینه توسعه صورت گیرد و باید سند راهبردی مهم و همه‌جانبه که به تمام شبهات و انتقادات پاسخ علمی و منطقی دهد، تهیه شود.


رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه به سند اجرایی درباره توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای نیاز داریم، گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی مبتنی بر منابع داخلی استان‌ها باید طراحی شود.


وزیر کشور بیان درباره روند مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: مذاکرات هسته‌ای در مسیری عاقلانه و منطقی است و دربردارنده توافق جامع و منافع کشور مبتنی بر احقاق حق مردم است و همه کشورهای اروپایی و منطقه‌ای خوشحالند که این موضوع در مسیر منطقی پیش می‌رود.


رحمانی فضلی به مخالفت های رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات هسته ای ایران اشاره و تصریح کرد: همه خوشحالند به جز اسرائیل که حیاتش در ممات دیگران است و خودش بیشترین جنگ‌افروزی و کارکرد غیرقانونی و حمایت از تروریسم را دارد.


وزیر کشور بیان داشت: اگر مسیر به سمتی برود که همین شرایط ادامه یابد باید با مقاومت پیش برویم و منطقمان را با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها جلو ببریم.


عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه اختتامیه همایش ملی توسعه پایدار ومتوازن منطقه ای در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه درخواست ما از پاکستان استرداد حتمی عبدالستار ریگی است، گفت: طبق قانون پاکستان باید در این زمینه با ما همکاری خوبی داشته باشد و رایزنی هایی لازم با وزارت خارجه پاکستان انجام شده اما هنوز اتفاقی درانتقال ریگی به ایران نیفتاده است.


وزیرکشور در پاسخ به اینکه آیا پاکستان با تحویل عبدالستار ریگی به ایران موافقت کرده است یا خیر؟ گفت: ما از وزارت خارجه کشورمان نیز درخواست کردیم تا موضوع استرداد ریگی به کشور را پیگیری کند. 

کد خبر: 234699

وب گردی

وب گردی