تهران- ایسکانیوز: سیدعلی طاهری نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از اقدام سازمان زیباسازی شهر تهران در برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری تقدیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز خرسندی از برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری در این باره گفت: طبیعتا دوسالانه مجسمه‌های شهری یک فرصت برای نمایش توانمندی هنرمندان است که به نوعی امکان حمایت از این قشر را فراهم کرده است.

او ادامه داد: من گمان می‌کنم این امر دو نتیجه خوب را در بر دارد. نخست اینکه از توان هنرمندان برای تنوع بخشیدن به فضای شهری و مجسمه‌ها استفاده می‌شود و هنرمندان تازه‌ای وارد این حوزه می‌شوند. از سوی دیگر این دوسالانه کمک مهمی است که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برای هنرمندان صورت گرفته تا بتوانند آثار خود را به جامعه عرضه کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا خرید آثار هنرمندان باید از سوی نهادهای مربوطه حمایت شود و این امکان که از سوی سازمان زیباسازی انجام شده بسیار خوب است و جای تشکر دارد.

طاهری بیان کرد: ما معتقدیم که با خرید آثار هنرمندان می‌توان امکان کمک به این بخش انجام شود لذا باید سازمان‌های دولتی، بخشی از بودجه خود را به خرید آثار هنرمندان اختصاص دهند تا علاوه بر کمک به این عرصه از خرید محصولات مشابه خارجی خودداری شود که امیدواریم با همکاری دولت امکان آن فراهم شود.

نماینده استان گلستان در مجلس افزود: من فکر می‌کنم ضرورت دارد نهادهای دولتی برای حمایت از هنر بومی و هنرمندانی که زحمت می‌کشند این بخش از جامعه را مورد توجه قرار دهد.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.

کد خبر: 234998

وب گردی

وب گردی