جلسه رسيدگي به پرونه قتل مرد جوان به دليل فراري شدن يكي از متهمان برگزار نشد.

به گزارش مردم سالاری، چهارم دي ماه سال 90 زني با مراجعه به پليس ماموران را در جريان ناپديد شدن برادرش قرار داد و گفت: برادرم پس از تماس با زني به نام فريبا از خانه بيرون رفت و بعد از آن ناپديد شد.

بلافاصله بعد از اعلام اين شكايت موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و تلاش در اين خصوص آغاز شد. ماموران در اولين گام از تحقيقات خود به سراغ فريبا رفتند و وي را تحت بازجويي قرار دادند.

فريبا در حاليكه هرگونه اطلاع از اين مرد را انكار مي‌كرد در نهايت راز يك جنايت را پيش روي پليس فاش كرد و گفت: بهزاد برادر دوستم بود. يك روز كه به خانه دوستم رفته بودم، بهزاد در خانه تنها بود. او مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و از آن روز به بعد من از اين مرد كينه به دل گرفتم. وقتي موضوع را با شوهرم درميان گذاشتم او گفت كه با بهزاد قرار بگذارم. وقتي قرار گذاشتم شوهرم هم آمد و پس از چند لحظه بهزاد را به قتل رساند.

با اعتراف اين زن، شوهر وي نيز دستگير شد و به جرم خود اعتراف كرد. با اعتراف اين مرد مشخص شد كه وي پس از جنايت به همراه پسردايي اش جسد بهزاد را مثله كرده و بيابان انداخته است. 

بنابراين پس از بازسازي صحنه جرم پرونده اين جنايت براي رسيدگي به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد. 

متهمان در اين شعبه از خود دفاع كردند و در پايان هيات قضايي با مهدورالدم شناختن اين قضيه متهم رديف اول را به 10 سال زندان و متهم رديف دوم را نيز به دو سال زندان محكوم كردند. بنابراين زن جوان با گذارندن دوره حبس خود از زندان آزاد شد. اما اين حكم در ديوان عالي كشور نقض شد و قضات ديوان با اعتقاد اينكه مهدورالدم بودن بايد ثابت شود پرونده را به شعبه 71 دادگاه كيفري برگرداندند. 

صبح ديروز قرار بود كه جلسه محاكمه متهمان برگزار شود. ولي به دليل اينكه زن جوان پس از آزادي از زندان فراري شده است اين جلسه تجديد شد و هيات قضايي دستور جلب اين زن را صادر كردند.‎
کد خبر: 235249

وب گردی

وب گردی