تهران - ایسکانیوز:  مراسم رونمایی آلبوم "زندگی یه انتخابه"،  با صدای محمد حشمتی و آهنگسازی فریدون خشنود   هفته گذشته برگزار شد. در این مراسم فریدون خشنود  (که از سوی کاوه یغمایی به سرقت هنری متهم شده است)،  در باره این اتهام سخنانی را ایراد کرد که باعث شد تا مسعود همایونی  بی آنکه بخواهد در مقابل کاوه یغمایی قرار بگیرد.

4

 

فریدون خشنود  در این نشست و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با اتهام دزدی هنری از خود دفاع کرده و عملا از این اتهام خود را مبرا دانست. وی در ادامه سخنان خود در جلسه رونمایی آلبوم زندگی یه انتخابه ، کاوه یغمایی را فردی دانست که بواسطه نام بزرگ پدرش در تاریخ موسیقی ایران برای خود اسم و رسمی پیدا کرده است. وی در سخنانش  از مسعود همایونی به عنوان هنرمندی به مراتب حرفه ای تر و بهتر از کاوه یغمایی یاد کرد.

6

مسعود همایونی که در آلبوم "زندگی یه انتخابه" هم با فریدون خشنود همکاری داشته است،  در واکنش به مقایسه شدنش با کاوه یغمایی به خبرنگار موسیقی ایسکانیوز گفت: ایشان حتما به من لطف دارند اما اقای خشنود با این حرف ناخواسته من را در مقابل هنرمندی قرار داده که همیشه به احترامش تمام قد ایستاده ام. کاوه همیشه برای من محترم بوده است .به قدری برای کاوه و شخصیت و هنرش احترام قایلم که دوست دارم مثل همیشه به او استاد بگویم. امثال او و امید حجت کاری کرده اند که امروزه ما میتوانیم در مسیر باز شده توسط آنها کار کنیم.

مسعود همایونی ادامه داد:‌ عرصه هنر عرصه انتخاب بهترین ها نیست. هنر مسابقه نیست که بهترین و بد ترین و اول و دوم داشته باشد. در همه دنیا هزاران گروه موسیقی با هنرمندانی بشدت با تجربه  و توانمند  هستند که در کنار هم کار میکنند و همه با هم دوست هستند.

این نوازنده گیتار الکتریک در باره سرقت هنری فریدون خشنود از کاوه یغمایی در البوم زندگی یه انتخابه   گفت: واقعیت امر اینست که پنج سال قبل در دفتر اقای خشنود من این قطعات را با تنظیم کاوه شنیده بودم.  که انصافا به شدت زیبا و خوب بودند. تا مدتها هم از اختلاف این دو نفر بر سر این جریان بی اطلاع بودم تا اینکه از طرق خانم فرزند شاد ( همسر کاوه یغمایی) در جریان این اختلافات قرار گرفتم. چیزی که به قطع یقین می توانم بگویم اینست که 5 سال قبل این قطعات را با نتظیم کاوه در دفتر خشنود شنیدم و یادم هست که شخص فریدون خشنودبه من گفت که این دو اثر را کاوه تنظیم کرده است.  باید اذعان کنیم که امضای شخصی کاوه پای تک تک اثار او هست. و تشخیص این امر ابدا کار سختی نیست.

23

بر اساس این گزارش، مسعود همایونی یکی از پرکار ترین نوازندگان گیتار الکتریک موسیقی امروز ایران و یکی از تکنیکی ترین آنهاست. حضور او به عنوان نوازنده ثابت در گروه موسیقی دیوار تا حد زیادی در معرفی او به جامعه موسیقی نوین ایران موثر بود. او سابقه همکاری با هنرمندان موسیقی پاپ را هم  دارد. که این همکاری در گروه بابک جهانبخش نمونه بارز این همکاری ها و پررنگ ترین آنهاست.

همکاری مسعود همایونی با بابک جهانبخش، مانند همکاری دیگر اعضای گروه دیوار با این خواننده پاپ همیشه با انتقادات فراوانی از سوی علاقمندان موسیقی آوانگارد همراه بوده. اما به هر شکل چه مسعود همایونی را نوازنده ای در سبک پاپ بدانیم و چه آهنگساز و نوازنده موسیقی آوانگاردش بنامیم بی شک او یکی از توانمندترین نوازنده های گیتار الکتریک  در بین نسل دومی های موسیقی راک  ایران است. کاور قطعه بی کلام ( لونر)، شاهکار جاودان ( گری مور) نوازنده و آهنگساز فقید انگلیسی در کنسرت گروه دیوار شاید یکی از خاطره انگیز ترین اجراهای مسعود همایونی  برای هواداران این موسیقی در ایران باشد.

عکس و گزارش : علیرضا ایرانی نژاد

 

 
کد خبر: 235673

وب گردی

وب گردی