تهران-ایسکانیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از گفتگو با وزیر امورخارجه ایران در بروکسل این گفت و گو ها را مفید ارزیابی کرد و افزود: ما درباره همه شکاف های باقی مانده و راه رو به جلو گفتگو کردیم.

به گزارش رویترز، فدریکا موگرینی با بیان اینکه شکاف هایی میان دو طرف وجود دارد که باید برطرف شوند، گفت: من اجزای رسیدن به توافق را مشاهده می کنم.
با این حال، یک منبع دیپلماتیک اروپایی اعلام کرد: شکاف های اساسی باقی است و مشخص نیست این اختلافات در روزهای آینده حل و فصل شود.
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که پس از دیدار خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از لوزان سوئیس به بروکسل، بلژیک، رفت تا با وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه، آلمان و نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی دیدار کند، تاکید کرده است که روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه درباره تمامی موضوعات توافق شود.
همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد موگرینی گفته است تا زمانی که بر سر هر جزئی به توافق نرسیم، به توافق نمی‌رسیم.
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، نیز اعلام کرده است پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما هنوز نکات مهمی حل نشده باقی مانده است و خواهیم دید آیا می‌توانیم رو به جلو برویم یا نه.
همچنین جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری سی.ان.ان در واشنگتن، با بیان این که بدیهی است که در زمان حساسی قرار داریم، و چند روز دیگر نیز مهم خواهد بود، افزود تا پایان ماه مارس، ماه جاری میلادی، انتظار می‌رود مشخص شود که آیا به توافقی که دو طرف حاضر به پذیرش آن‌باشد، می‌توان رسید یا خیر.
کد خبر: 242210

وب گردی

وب گردی