ایسکانیوز: مقام‌های آمریکایی اعلام کردند باقی‌مانده نظامیان این کشور در یمن با وخامت اوضاع امنیتی و نزدیک شدن نیروهای القاعده به پایگاه آنها از این کشور خارج می‌شوند.

به گزارش بی بی سی، آمریکا اعلام کرده که به دلیل نزدیک شدن نیروهای القاعده به شهری در نزدیکی پایگاه العند در جنوب یمن نیروهای خود از جمله کماندوهای ویژه را به محل نامعلومی منتقل کرده است.

نیروهای القاعده روز جمعه به شهری در نزدیکی این پایگاه حمله کردند و نیروهای امنیتی محلی را بیرون راندند اما چند ساعت بعد به عقب رانده شدند.

گفته شده که این پایگاه، محلی است که از آن برای آموزش و تعلیم نیروهای یمنی برای مقابله با القاعده در جنوب یمن استفاده می‌شود.

شاخه محلی القاعده در یمن یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های پیکارجو به شمار می‌رود. آمریکا بارها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین افراد این گروه را هدف قرار داده است.

در همین حال قرار است که روز یکشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت یمن جلسه اضطراری تشکیل دهد.

روز شنبه عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری یمن که از صنعا گریخته و به عدن در جنوب این کشور پناه برده است در نخستین سخنرانی تلویزیونی خود خواهان خروج شبه‌نظامیان حوثی از پایتخت شد.

نظامیان حوثی از دو ماه قبل تاکنون کنترل کامل صنعا را در دست دارند.

رئیس‌جمهوری یمن در نطق تلویزیونی خود از همه احزاب و گروه‌های سیاسی خواست تا در مذاکرات صلح شرکت کنند.

شبه‌نظامیان حوثی که شیعه زیدی هستند در سپتامبر سال گذشته میلادی توانستند صنعا را تصرف کنند و در حال حاضر بر ۹استان از ۲۱استان یمن تسلط دارند.
کد خبر: 243605

وب گردی

وب گردی