ایسکانیوز:روشن است که شاه ریچارد سوم بلافاصله پس از مرگش در میدان نبرد، بدون هیچ تشریفاتی به خاک سپرده شد. حال پانصد و سی سال پس از مرگ،انگلستان بار دیگر با شاه جنگجو وداع کرد.
در یک عصر آفتابی روز یکشنبه بود که ریچارد سوم در میدان جنگ سقوط کرد. او که در سال 1485 کشته شد، آخرین پادشاه بریتانیایی بود ک در میدان نبرد کشته می شود. برای ادای احترام به او، بسیاری از مردم بریتانیا لباس های قرون وسطایی پوشیدند و در شیپور های خود دمیدند.

ریچارد سوم یکی از مشهور ترین و در عین حال بدنام ترین پادشاهان تاریخ بریتانیا است. ویلیام شکسپیر نیز در یکی از نمایشنامه های خود، چهره ای از ریچارد سوم را به نمایش می گذارد.

با این حال محل دقیق دفن این پادشاه مشهور تا سال 2012 در هاله ای از ابهام قرار داشت. در این سال باستان شناسان توانستند بقایای اسکلتی تقریبا متلاشی شده را در زیر یک پارکینگ عمومی پیدا کنند. پارکینگی که بر روی بقایای کلیسایی باستانی بنا شده بود.
امروز محل دفن او با استفاده از شیشه های مقاوم،پوشیده شده و در کنارش داستان زندگی و طریقه شناسایی هویت اش نوشته شده است.

 

اعضای انجمن شاه ریچارد تلاش بسیاری کردند تا بتوانند خاکسپاری باشکوهی برای این پادشاه مشهور بگیرند. هدف اعضای این انجمن، شناساندن چهره واقعی شاه ریچارد به مردم است. آن ها دلیل اصلی منفوریت ریچارد سوم در تاریخ را، مرهون نمایشنامه شکسپیر و تبلیغات منفی هواداران هنری تئودور می دانند. مردی که در میدان نبرد، هنگامی که ریچارد از اسب خود پیاده شد، او را به قتل رساند.
در لیسستر مردم محلی دور هم جمع شدند تا شاهد تشییع جنازه شاه پانصد ساله باشند.بسیاری از آن ها نیز با لباس های قدیمی در محل حاضر شدند .
تشییع گنندگان او جملگی زره های قرون وسطایی به تن داشتند و با گذشتن از پل "بو بریدج" به کشته شدگان نبرد نهایی شاه ریچارد ادای احترام کردند.بررسی های باستان شناسی نشان گر هشت زخم در جمجمه و یکی در سینه ریچارد هستند. به نظر می رسد،‌ نیرو های فاتح جسد عریان شاه ریچارد را به پشت اسبی بستند و با گذر از همین پل،‌او را به شهر بردند.

بسیاری از مردم محلی در کلیسای لیسستر گردهم آمدند تا شاهد خاکسپاری نهایی شاه ریچارد باشند.

 

ریچارد قابلیت های زیادی داشت، اما هیچ کدام از آن ها نتوانستند آتش جاه طلبی های او را خاموش کنند. او که تنها دو سال بر انگلستان حکومت کرد، در این مدت کوتاه نظام قضایی کشور را متحول ساخت.

پیش از پیدا شدن بقایای جسد ریچارد سوم، بسیاری از مردم تصور می کردند که جسد او پس از مرگ در کنار رودخانه آویزان شده بود و بعید است که بقایایی از آن مانده باشد. اما پیدا شدن جسد او در گوشه ای از یک پارکینگ عمومی، تمام فرضیه های دیگر را خوا نا خواه مردود کرد.

 
کد خبر: 243852

وب گردی

وب گردی