ایسکانیوز:رییس سازمان جوانان هلال احمر از بهره‌مندی ۲۳۳ هزار و ۶۱۲ تن از خدمات تیم‌های دوچرخه سوار و پیاده سازمان جوانان هلال احمر در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبر داد.

وحید قبادی دانا با اعلام این خبر گفت: امسال طرح سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه) سازمان جوانان هلال احمر در مناطق تفریحی و پر مسافر دایر است و در این طرح اعضای سازمان جوانان هلال احمر به صورت پیاده یا با دوچرخه خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی به مسافران محترم ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها با گشت‌زنی در مکان‌های پرتجمع سعی در ایمن‌سازی مکان‌های پرخطر نیز دارند، افزود: در ۱۰ روز گذشته اعضای حاضر در طرح سحاب به آسیب دیدگان در پارک‌ها، تصادفات و مواردی که امکان ارائه خدمات کمک‌های اولیه موجود بوده، کمک رسانی کرده و وارد عمل شده‌اند.

قبادی دانا همچنین از ارائه خدمات متنوع فرهنگی در قالب این طرح خبر داد و گفت: اعضای طرح سحاب با حضور در مراکز گردشگری، پارک‌ها و مناطق پر مسافر بروشور، کتابچه و اقلام فرهنگی متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

وی در پایان به آمار تعداد مراجعه کنندگان به پست‌های سیار (سحاب) و ثابت (چادرهای سازمان جوانان) اشاره کرد و گفت: در ۱۰ روز گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مراجعه کرده و از خدمات مختلف سازمان جوانان هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

گفتنی است؛ اکیپ‌های‌ گشت‌ سیار ‌سحاب (سامانه حرکت‌های‌ امدادی ‌و بشردوستانه) به گروه‌های امدادی و بشردوستانه سازمان یافته‌ای اطلاق می‌شود که در قالب تیم‌های ۲ نفره (بصورت پیاده یا دوچرخه سوار) با رویکرد ‌پیشگیری و ایمن‌سازی‌ جهت ‌ارایه ‌خدمات با اولویت شناسایی، پیش‌بینی، کنترل و مهار علل آسیب پذیری، پایش، پیشگیری و بازداری و خدمات امدادی و بشردوستانه درحوادث‌ انسانی ‌و زیست‌ محیطی در ایام مسافرت هم‌میهنان (نوروز و تابستان) در اوقات اوج تردد و تحرک، تجمع و تراکم آنها در شلوغ‌ترین و مسافر پذیرترین‌ اماکن ‌و مناطق و آسیب‌ پذیرترین ‌نقاط‌ و سایر مراکز و مجموعه‌های‌ فرهنگی و فراغتی ‌محل ‌اجتماع ‌و اطراق مسافرین درمحدوده زمانی معین مبادرت به گشت می‌کنند.
کد خبر: 244812

وب گردی

وب گردی