ایسکانیوز: رئیس شورای مسلمانان هند در خصوص شرکت پاکستان در حمله عربستان سعودی و متحدانش به یمن هشدار داد.

'تسلیم احمد رحمانی' روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مردم مسلمان پاکستان بارها مخالفت خود را از پیوستن این کشور درحمله به مردم بیگناه یمن اعلام کرده اند.

رییس شورای سیاسی مسلمانان هند، حمله هواپیماهای سعودی و چند کشور عربی به مردم بیگناه یمن را عملی غیر انسانی و بیرحمانه دانست و خواستار توقف فوری این حملات شد.

وی این حمله را اشتباه بزرگی از سوی کشورهای مهاجم دانست و اظهار کرد که این کشورها باید تاوان عمل غیر انسانی خود را که تاکنون منجر به کشته شدن دهها تن از زنان و کودکان این کشور شده را بپردازند.

این فعال سیاسی هندی گفت که عربستان و برخی از کشورهای عربی درصدند که مردم یمن را از حق تعیین سرنوشت خود محروم کنند و این اقدام نقض حاکمیت ملی مردم یمن است .

رحمانی حمله به یمن را به نفع امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد که کشورهای فرامنطقه ای درصدند با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان، جنگ فرقه ای درمنطقه ایجاد کنند.

رییس شورای سیاسی مسلمانان هند گفت:رژیم صهیونیستی برای تضعیف مسلمانان و وارد کردن فشار بر ایران،عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی را تشویق به حمله به یمن کرد .

وی با بیان اینکه بیشتر اعضای شورای همکاری خلیج فارس دست نشانده و گوش به فرمان عربستان هستند اظهار کرد:هیچ وقت تصمیمات این شورا دموکراتیک نبوده و همواره ازسوی عربستان تحمیل شده است .

تجاوز هوایی عربستان سعودی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (بجز عمان ) به یمن از پنجشنبه گذشته تاکنون منجر به جان باختن تعداد زیادی از زنان و کودکان این کشور شده است .

 
کد خبر: 246939

وب گردی

وب گردی