تهران-ایسکانیوز: انجمن رياضي دانان جوان كه از 14 سال پيش تاكنون واسطه برگزاري آزمون رياضي دانشگاه واترلوی كانادا به عنوان يكي از برجسته‌‌ترين آزمون‌هاي رياضي دنيا بوده است، جمعه، 28 فروردين ماه سال جاري، پانزدهمين دوره اين آزمون را برگزار مي‌كند.

به گزارش ایسکانیوز, اين آزمون كه به صورت همزمان و در يك روز در 35 كشور دنيا از جمله ژاپن، چين، روسيه، آمريكا، سوئد و كانادا برگزار مي‌شود، در دو ساعت 9 تا 11 و 11 تا 13 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و در گريد 10 و 12، مخصوص دانش آموزان دبيرستاني برپا خواهد شد.

مهندس حسين طايفه، مدير ارتباطات انجمن رياضي دانان جوان درباره اين آزمون اظهار داشت: آزمون واترلو در كشورهاي ديگر به صورت آنلاين برگزار مي‌شود ولي ما به دلايل مختلف ترجيح داده‌ايم بسته آزمون را دريافت و آن را به فارسي ترجمه كنيم و بعد به صورت كاغذي از دانش‌آموزان‌ ايرانیامتحان بگيريم.

وي افزود: به علاوه امسال، همايشي براي والدين در نظر گرفته‌ايم تا از برگزيدگان و مدال آوران آزمون سال 2014 تقدير و جوايزی به آنها اهدا شود و همچنين آنها را بيشتر و بهتر با آموزش مجازي رياضيات، ال ام اس و طراحي آموزش نوين، آزمون‌هاي رياضي بين‌المللي، المپيادهاي رياضي و تازه‌ترين كتاب‌هاي نشر نخبگان جوان آشنا كنيم.

گفتني است در آزمون روز جمعه، هزار دانش آموز دبيرستاني شركت كرده‌اند و پس از ارسال پاسخ نامه‌ها براي دانشگاه واترلوي كانادا، شركت‌كنندگان در آزمون واترلو، گواهي شركت در اين آزمون و برندگان نهايي، مدال طلا و نقره دريافت مي‌كنند.
کد خبر: 249628

وب گردی

وب گردی