کارلوس کی روش در شروع نشست خبری خود، گفت: این نشست خبری برای ارایه توضیحات در خصوص اتفاقات چند روز گذشته برگزار می شود.

وی ادامه داد: در روز های پایانی سال گذشته کفاشیان در نشستی که با من داشت اعلام کرد که قراردادمان بعد از بازی با سوئد به پایان می رسد. این تصمیم ناگهانی گرفته نشد و دلیل آن مشکلات مالی، اداری و مدیریتی بود که احساس کردیم، ادامه همکاری بسیار سخت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: بعد از نشست سه جانبه ای که داشتیم، به احترام کفاشیان و حسنی خو، مصاحبه ای نکردم.

کی روش گفت: پس از اتفاقی در فرودگاه رخ داد و گذرنامه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گرفته شد تردیدی که در جدایی من وجود داشت، به یقین تبدیل کرد و نشان داد مشکلات موجود بین ما چقدر عمیق است. البته پس از آن قول دادند که پس از بازگشت تیم ملی از اروپا دیگر چنین مشکلی برایم پیش نخواهد آمد، اما پس از بازگشت به ایران بار دیگر می خواستند گذرنامه مرا در فرودگاه بگیرند.

وی ادامه داد: پس از بازگشت تیم ملی از سوئد، هیات رئیسه فدراسیون در جلسه ای موضوع جدایی من از تیم ملی را بررسی کرد اما اعضای هیات رئیسه با شرایط جدایی من و استعفای دوستانه ام موافقت نکردند.

کی روش گفت: اخیرا جلسه ای هفت ساعته بین من، کفاشیان و حسنی خود برگزار شد و در فضایی دوستانه به بررسی دقیق مشکلات مالی، مدیریتی و اداری پرداختیم. پس از طرح این مسائل قرار شد راهکارهایی از سوی کفاشیان و حسنی خو جلوی راه ما قرار بگیرد تا با حل مشکلات، برنامه های خود تا جام جهانی را پیش ببریم.

وی افزود: به همین منظور امروز در نشستی شرکت کردیم که قرار بود راه حل های مشکلات مالی و مدیریتی و حمایت از برنامه های من در آن مطرح شود و فکر می کردم در این جلسه این راه حل ها در دست کفاشیان است که اینطور نبود.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: در این جلسه حتی یک راه حل برای مشکلاتی که در جلسه 29 اسفند بیان کرده بودم به من ارائه نشد. به این دلیل با شرایط فعلی فدراسیون و مشکلات مالی، اداری و مدیریتی فدراسیون، قادر نیستیم به راه موفقیت آمیز خود ادامه دهم.

وی گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال استعفای دوستانه مرا قبول نکرد و من تحت قرارداد فدراسیون هستم. تحت قرارداد بودن یک داستان است و انجام دادم مسئولیت های من در مسیری درست، مسئله ای دیگر. فراموش نکنید موفقیت تنها با حمایت صورت می گیرد. بدون حمایت های لازم من به عنوان سرمربی تیم ملی نمی دانم چگونه باید وظایفم را انجام دهم. برای ما مقدور نیست، اردو بعد از اردو و بازی بعد از بازی با این شرایط وظایف مان را انجام دهیم.

کی روش در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با وجود اعلام حمایت فدراسیون فوتبال، هیات رئیسه فدراسیون و وزارت ورزش چرا خواسته های او عملی نمی شود، گفت: منظور من نیز همین است. بعد از چهار سال که وظیفه رهبری تیم ملی را بر عهده داشتم، همیشه تلاش کردم بهترین تصمیم را بگیرم.

وی اضافه کرد: اکنون نیز به عنوان رهبر تیم ملی دو وظیفه پیش روی شماست. برای اینکه بر اساس تصمیمات درست پیشروی کنیم باید برنامه ریزی وجود داشته باشد و قدم به قدم پیش برویم. نمی توان با این وضعیت در مسیر پیش رو که پر از اتفاقات مختلف است، پیش رفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از چهار سال برگزاری اردو و بازی های متعدد هنوز نمی دانیم مخارج هتل، بلیت هواپیما و موارد مورد نیاز تیم ملی چگونه قرار است فراهم شود.

کی روش اضافه کرد: ادامه کار با این شرایط مقدور نیست و به طور قطع تصمیمات لحظه آخری روی تمرکز و اخلاق ما تأثیر مستقیم دارد. بر اساس صحبت ها و جلسات مختلفی که در فدراسیون فوتبال داشته ایم باید بگویم امروز زمان وعده، وعید و قول دادن نیست بلکه زمان متحد شدن است.

کی روش در خصوص دیدار های تدارکاتی، گفت: 37 روز به آغاز دور جدید مسابقات داریم ولی هیچ برنامه ای در دست نداریم درحالیکه باید برای رسیدن به هدف برنامه داشته باشیم و اردو به اردو پیش برویم. از وضعیت موجود منزجر هستم و ادامه آن مشکل است.

وی ادامه داد: بعد از چهار سال هنوز نمی دانیم حقوق، امکانات اقامتی و مسایل دیگر چگونه می خواهد پرداخت شود و بازهم می گویم، ادامه همکاری ممکن است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه با توجه به اینکه نمی تواند با تیم ملی ایران همکاری کند، شرایط او که مورد مخالفت هیات رییسه قرار گرفته است، چه بوده؟ گفت: من نگفتم نمی توانم ادامه دهم، اما تحت شرایط فعلی امکان ادامه همکاری برایم مقدور نیست.

وی تصریح کرد: نمی توانم متصور شوم که وظایفم را به صورت احسنت انجام ندهم. من و کفاشیان طبق شرایطی موافقت کردیم که از هم جدا شویم که این موضوع مورد توافق فدراسیون قرار نگرفت.

وی اظهار کرد: مهم نیست شرایطم برای فدراسیون فوتبال چه بوده، الان به عنوان سرمربی باید به وظایف خود عمل کنم.

کی روش در رابطه با اینکه آیا قرار است جواد نکونام به کادرفنی تیم ملی اضافه شود، گفت: من و کفاشیان توافق کردیم که علی کریمی و جواد نکونام به کادرفنی تیم ملی اضافه شوند، البته این برنامه به اواخر مرداد سال گذشته باز می گردد و امروز نمی دانم که چه خواهد شد! پس از این طبق قرارداد پیش می روم تا مشکلات حل شود.

وی افزود: به نظر می رسد دیگران قصد دارند برای تیم ملی تصمیم گیری کنند که به هیچ عنوان زیر بار این موضوع نمی روم. وقتی اختیار ندارم بازیکنانم را انتخاب کنم، ادامه همکاری مقدور نیست.

وی در خصوص اینکه چه کسی بازیکنان را به او تحمیل می کند، اظهار کرد: بعد از 33 سال حق ندارم، دستیارانم را خودم انتخاب کنم. البته برای همه تصمیماتم از کفاشیان اجازه می گیرم و قطعا همه مسایل را با او مشورت می کنم.

کی روش در پاسخ به این سئوال که چه شخصی به او تحمیل شده است؟ گفت: نگفتم یک شخص بلکه یک گروه به من فشار وارد می کند و این دیگر یک فوتبال نیست. باید بتوانم تاکتیک تیم ملی را انتخاب کنم و انتخاب هتل و جایی که قرار است تیم در آن برنامه آماده سازی خود را انجام دهد جزو مسایل فنی است و دخالت در آن قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: باید مدیران این مساله را حل کنند و یوزپلنگ دوست داشتنی شما اگر بخواهد در قفس در کنار مار ها و عقرب ها قرار گیرد، یوزپلنگ تلف می شود و این خواسته شما نیست چرا که می خواهید یوزپلنگ را نجات دهید.

کی روش ادامه داد: این موردی که گفتم به علاقه من به محیط زیست باز می گردد و در حال حاضر باید از عدم انقراض آن خودم جلوگیری کنم.

وی در رابطه با اینکه آیا در انتخاب سرپرست با فدراسیون فوتبال دچار مشکل شده است، اظهار کرد: مشکلی در این زمینه ندارم و فدراسیون این حق را دارد که سرپرست را انتخاب کند. آنان بهتر می دانند چه کسی می تواند به تیم ملی کمک کند. مطلبی که نمی توانم با آن کنار بیایم ناکارآمدی و عدم وفاداری شخصی است که به عنوان سرپرست انتخاب می شود.

کی روش در ادامه به دیدار نخست ایران در دور دوم جام جهانی با تیم ملی ازبکستان اشاره کرد و افزود: سرپرست آن زمان تیم ملی بلیت پرواز را یک روز گرفته بود و ویزا برای روز بعد و هتل ها برای روز بعدتر رزرو شده بود.

وی افزود: بازیکنان تیم ملی 2 روز تمام در ازبکستان سرگردان بودند و 48 ساعت نتوانستند به خاطر این مشکلات بخوابند.

وی در این ارتباط مثال دیگری زد و افزود: با افرادی که فقط به فکر خود و دوستانشان هستند نمی توانم کار کنم. سرپرست تیم ملی باید به فکر کادرفنی، بازیکنان و همراهان تیم ملی باشد که در زمان به خصوص این موضوع اصلا انجام نشد.

به گفته وی سرپرست وقت تیم ملی به جای آنکه پول توجیبی بازیکنان، حق ماموریت بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کند، پول ها را صرف دوستان خود کرد. ما در ازبکستان نیاز به کفش های مخصوص داشتیم اما متاسفانه او از خرید این کفش ها به خاطر نداشتن پول خودداری کرد و این درحالی بود که ما شرایط جوی ازبکستان را پیش از این برای سرپرست توضیح داده بودیم و خواستیم کفش خریداری شود. در حالی که در همان زمان لیدر ها را با هزینه فدراسیون به ازبکستان آورده بود تا نامش را روی سکو ها فریاد بزنند.

کی روش در مثالی دیگر به دیدار تیم ملی فوتبال مقابل بحرین اشاره کرد و افزود: در بحرین تیم ملی 2 ساعت دچار مشکل شد و این مشکل با کمک مقامات بحرینی حل شد. سرپرست تیم ملی 43 پاسپورت به مقامات بحرینی داده بود در حالی که ما فقط 42 نفر بودیم.

وی تاکید کرد: نمی توانم با این نا هماهنگی ها کار کنم. سرپرست وقت تیم ملی هنگامی که ناراحت می شود مردم کشور پرتقال را دزدان دریایی می نامد و افرادی را که برای کشورشان کار می کند، خائن می داند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: نمی توانم با سرپرستانی کار کنم که بیش از یکسال پرونده دژاگه و قوچان ن‍ژاد را بایکوت کرده بودند و اگر در آن زمان از آن 2 دفاع نمی کردم، آنها نمی توانستند برای تیم ملی بازی کنند.

وی افزود: سرپرست وقت تیم ملی تنها تجربه 5 هفته در فوتبال دارد، اما به صورت مستقیم در صورت من نگاه می کند و می گوید شرایط لازم برای مربیگری را ندارم.

کی روش خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال، گفت: الان وقت تصمیم گیری برای با من یا بدون من بودن است. به تصمیم شما احترام می گذارم اما دیگر زمان وعده و وعید گذشته است. دوست دارم با کسانی کار کنم که فقط به دنبال عکس گرفتن نباشند و به فکر کار کردن باشند. در گذشته این افراد به دنبال منافع شخصی خود بودند و این برخلاف نظر من است.
کد خبر: 249943

وب گردی

وب گردی