حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جلسه شورای نمایندگان تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری، رمز قدرت و عزت ایران اسلامی را دانش و علم دانشمندان جوان کشور دانست و براین که این موضوع کشورهای غربی را بر سر میز مذاکره بازگرداند تأکید کرد.


در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرا رسیدن سال جدید به اعضای این شورا با اشاره به تحولات مثبت کشور در روزهای نخستین سال جدید، گفت: امیدوارم سال 94 سال پیروزی و موفقیت های درخشان برای ملت بزرگ ایران باشد همانگونه که تحولات روزهای نخستین سال نیز آن را گواهی می دهد.


دکتر میرزاده افزود: در روزهای نخستین سال جدید توافق عزتمندانه تیم هسته ای ایران در لوزان کام مردم را شیرین کرد، توافقی که دوست و دشمن آن را موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران خواندند و بر تایید حقوق مسلم ملت ایران از سوی کشورهای غربی صحه گذاشتند.


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیان اینکه توانایی بالای علمی و دیپلماتیک مذاکره کنندگان ایران و صلابت و اقتدار رهبر معظم انقلاب و هدایت و حمایت رئیس جمهور موجب پیروزی ملت ایران شد، گفت: هشت سال پیش کشورهای غربی از تعطیلی و توقف کامل فعالیت های هسته ای ایران سخن می گفتند ولی امروز با تدبیر عاقلانه و روند پیچیده مذاکرات تمامی این کشورها حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند و دیگر کسی سخن از تعطیلی فعالیت های هسته ای ایران بر زبان نمی آورد.


وی ادامه داد: تحولات اخیر ثابت کرد که ملت ایران منسجم و قدرتمند است و با توان بالای تصمیم گیری به نقطه مرکزی و تاثیر گذار در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است و امروز تنها کشور قابل اطمینان در این منطقه آشوب زده است.


دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده هسته ای ایران و توان علمی بالای دانشمندان ایرانی تاکید کرد: تحولات پرونده هسته ای در تمامی این سالها این واقعیت را به همه نشان داد که رمز پیشرفت و توسعه در دنیای امروز علم و دانش است و اگر توان بالای دانشمندان ایرانی در فیزیک هسته ای نبود دشمنان ایران اسلامی بر سر میز مذاکره حاضر نمی شدند، زیرا آنها به خوبی از توان بالای دانشمندان جوان ایرانی آگاه هستند.


دانش شرط نخست عزت و قدرت است


وی تصریح کرد: در دنیای کنونی، دانش شرط نخست عزت و قدرت است و هر چقدر بتوانیم در این مسیر گام های بلندی برداریم قدرت کشور را در تمامی ابعاد افزایش داده ایم.


دکتر میرزاده با اشاره به نقش تاثیر گذار دانشگاه ها در توسعه و پیشرفت کشورها ادامه داد: تمامی کشورهای پیشرفته در این مسیر گام برداشتند و توسعه و پیشرفت خود را مدیون دانشگاه های خود هستند .


وی تصریح کرد: امیدواریم در سه ماه آینده مذاکرات به نتیجه نهایی و مطلوب منجر شود زیرا توافق نهایی به سود تمامی کشورها است و هیچ کشوری از این توافق متضرر نخواهد شد.اگرچه کشورهایی در این مدت به دلایل مختلف تلاش کردند در مسیر تفاهم هسته ای اخلال ایجاد کنند ولی به لطف خدا و با درایت مذاکره کنندگان کشورمان، آنها موفق نشدند و بعد از این هم نخواهند شد.


امید و نشاط را باید در میان جامعه اشاعه دهیم


دکتر میرزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام "سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی" تاکید کرد: امیدواریم در این سال همدلی بیش از پیش در میان تمامی مردم و نهادهای دولتی و حکومتی ایجاد شود و امید و نشاط در میان آحاد جامعه بیش از پیش اشاعه یابد.


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در ادامه کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار بالا خواند و گفت: در تمامی این سالها کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران برای همگان به اثبات رسیده است و یکی از نشانه های مهم کارایی این نظام در حوزه آموزش عالی ، دانشگاه آزاد اسلامی است.


دکتر میرزاده در تشریح خلاصه ای از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 94 تصریح کرد: استمرار طرح های فرهنگی ماندگار، توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه رشته های چند نظمی، جذب اساتید جدید، افزایش درآمدهای دانشگاه از منابع خارج از شهریه ها، کاهش هزینه ها و صرفه جویی، اجرای طرح تجمیع 2 به منظور کاهش برورکراسی و سرعت بخشی به فرآیندها و چابک سازی هر چه بیشتر و افزایش بهره وری در سال جدید اجرا خواهد شد.


توجه به انضباط مالی و سالم سازی محیط کار و آموزش


وی تاکید کرد: پیگیری توسعه تاسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در تمامی واحدها ، توجه هر چه بیشتر به انضباط مالی و سالم سازی محیط کار و آموزش و همچنین توسعه حوزه پزشکی از جمله برنامه های دیگری است که در سال 94 ادامه خواهد یافت.


دکتر میرزاده ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم در دانشگاه رعایت حرمت دانشجویان و اساتید است که تلاش مسئولان دانشگاه در سال جدید رعایت هر چه بیشتر این امور در تمامی واحدهاست که خوشبختانه در طی سالهای گذشته نیز این موضوع مورد تاکید تمامی مدیران و مسئولان بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به رشته های چند نظمی و توسعه آن در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه بسیاری از علوم در سالهای اخیر بر اساس توسعه رشته های چند نظمی است رشته هایی که در سالهای اخیر در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا توسعه یافته و بسیاری از پیشرفت های سالهای اخیر در سایه این رشته ها بوده است.


وی با تاکید بر تصویب و ایجاد رشته های جدید و جایگزین، ادامه داد: امروز رشته های علوم پایه و فنی مهندسی به شرطی می توانند موجب توسعه شوند که ترکیبی با رشته های جدید باشند.


آموزش باید با اقتصاد دانش بنیان رشد کند


دکتر میرزاده با بیان اینکه مهم ترین تحول در قرن 21، آن است که اقتصاد هم دیگر دانش بنیان شده است، خاطرنشان کرد: آموزش باید با اقتصاد دانش بنیان رشد کند و دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد اتاق فکری در پی پیاده سازی مدل های آموزشی جدید دانشگاه های دنیا در این دانشگاه است.


وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم در سال جدید برنامه های دانشگاه مانند سال گذشته با موفقیت اجرا شود و شاهد توسعه و اعتلای هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید باشیم.

کد خبر: 251587

وب گردی

وب گردی