تهران-ایسکانیوز: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری رویارویی قایق های تندرو سپاه با ناوگان امریکایی در سال 67 گفت: دریادلان سپاه با خلق حماسه ای به یاد ماندنی هیمنه پوشالی امریکا را در هم شکستند و ما بالندگی و رشد انقلاب و ایران اسلامی را مرهون ایثار شهدا می دانیم.
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم گرامیداشت حماسه آفرینی های سرداران شهید اسدالله رییسی و اسحاق دارا که با حضورجمعی از خانواده های شهدا،فرماندهان،مسئولین و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در محل ستاد این نیرو در بندر عباس برگزار شد، رشد و بالندگی اسلام ، انقلاب و ایران اسلامی را مرهون فداکاری و از خود گذشتگی شهدا دانست و تصریح کرد: دفاع از انقلاب اسلامی و تلاش در مسیر پیشبرد آن در صحنه ها و میدان های متعدد گوناگونی رقم می خورد که دفاع مقدس جلوه ای از آن بود .

سردار تنگسیری خاطر نشان کرد: ارتشیان و سپاهیان دلیر جبهه انقلاب اسلامی در طول حوادث و رخدادهای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، اقدامات گوناگونی را در مواجهه با مخاطراتی که بیگانگان و متجاوزان ایجاد کردند، سازماندهی و به اجرا در آورده‌اند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که به لحاظ کیفیت و ابعاد شکل گیری در هیبت یک حماسه تجلی پیدا کرد، تقابل مستقیم و رویارویی ناوگان دریایی بیگانگان در خلیج فارس با قایق های تندرو سپاه بود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با برشمردن ابعاد گوناگون حماسه ۲۹ فروردین1367 حافظان خلیج فارس، اظهار داشت: این رخداد در شرایطی حادث شد که هیمنه ای خیالی از قدرت آمریکا در اذهان ملت های منطقه شکل گرفته بود و با حماسه دریادلانی همچون شهید مهدوی، دارا و رییسی، هیمنه پوشالی دشمن در هم شکسته شد.

وی افزود: آمریکایی ها در خلیج فارس به نحو کاملا مشهودی سعی کردند در به صورتی عینی تر در نقش حامی و پشتیبان رژیم صدام ظاهر شوند تا معادله جنگ را به نفع صدام تغییر دهند که حماسه سازانی همچون ناوگروه شهید مهدوی غیور مردانی همچون شهید دارا و شهید رییسی، محاسبات دشمن را به هم ریختند و ابهت خیالی آمریکا را در نزد ملت های منطقه و جهان، متلاشی کردند.

سردار تنگسیری گفت: در پی اشغال و به آتش کشیدن سکوهای نفتی سلمان، نصر و مبارک توسط یگان های دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس، شاهد شکل گیری حماسه ناوچه جوشن ارتش و به دنبال آن حضور حماسی یگانی از نیروی دریایی سپاه در تقابل با نیروهای آمریکایی در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ بودیم.

وی افزود: در جریان این حماسه، شهیدان "اسحاق دارا" و "اسدالله رییسی" دلاورانه در برابر تعرض نیروهایی از ناوگان دریایی آمریکا ایستادگی کردند و پس از ساقط کردن یک فروند از بالگردهای پیشرفته آنان، در شرایط نابرابر مورد هدف رزم ناو و بالگردهای آمریکایی قرار گرفته و به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست پیدا کردند که ما در چنین روزی یاد و خاطره باشکوه این دلاورمردان را پاس می داریم و با راه و آرمان آنها، عهد و پیمانی دوباره می بندیم.

به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در ندسا و دریادار تنگسیری جانشین فرماندهی ندسا از خانواده شهیدان دارا و رییسی ، با اهدای هدایایی تقدیر شد.
کد خبر: 252113

وب گردی

وب گردی