تهران-ایسکانیوز: کشتن سگ‌ها به وسیله اسید در شیراز یکی از وحشتناکترین صحنه‌هایی است که ممکن است شنیده و دیده شود و متاسفانه تصاویر این عمل فجیع دراینترنت پخش شد و باعث عکس‌العمل شهروندان شیرازی در مقابل اداره محیط زیست و دیگر شهروندان در شهرهای دیگر کشور شد.
در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیض زیادی درباره این اقدام منتشر شده با وجود این، شکی نیست که در چند روز گذشته در شیراز سگ‌ها با اسید کشته شده‌اند و همین مساله منجر به اعتراضاتی شده است.


150419114248_dog_killing_640x360_irna
پس از تجمع شهروندان شیرازی روز گذشته تهرانی‌ها و مشهدی‌ها هم تجمع کردند و منابع خبری اعلام کردند جمعی از اعضای انجمن‌های حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست مشهد در انتقاد به کشتار حیوانات شیراز در مقابل ساختمان محیط زیست مشهد تجمع کرده‌اند. هم‌زمان فعالان محیط زیست در تهران نیز تجمعی را روبه‌روی سازمان محیط زیست تدارک دیدند.
در این رابطه رییس سازمان حفاظت محیط زیست درجمع معترضان به سگ‌کشی اخیر در شیراز گفت: حیوان‌آزاری تحت هر شرایطی قابل قبول نیست و از طریق اداره‌کل محیط زیست استان فارس پیگیر موضوع هستیم.


150419104404_dog_killing_512x288_fars
معصومه ابتکارادامه داد: مدیرکل محیط زیست استان فارس اعلام کرده که سرنخ‌هایی پیدا شده اما برخی از ابعاد موضوع روشن نیست زیرا شهرداری این مساله را انکار می‌کند.
ابتکار با تأکید بر اینکه در حمایت از حقوق حیوانات یک خلاء قانونی وجود دارد، گفت: در سازمان حفاظت محیط زیست قوانینی برای حیات وحش وجود دارد اما درخصوص حقوق حیواناتی مانند سگ و گربه قانونی مستقیم دیده نشده است از این‌رو تلاش می کنیم چارچوبی قانونی در راستای حمایت از حقوق حیوانات تعریف کنیم تا در زمان وقوع چنین مواردی تکلیف روشن باشد.
در همین راستا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به افکار نیوزگفت تمام مسئولیت این مساله به عهده شهرداری است و شوراها و دهیاری‌ها ناظر بر آن هستند و سازمان محیط زیست به‌طور مستقیم درچنین موضوعاتی تکلیف قانونی ندارد اما چون مدافع حقوق حیوانات هستیم به این مساله ورود می‌کنیم و از تمام ظرفیت سازمان برای روشن‌شدن این مساله استفاده خواهیم کرد.


images (1)
در این حال مدیرکل محیط زیست فارس از ارسال فیلم سگ‌کشی شیراز به مراجع قضایی و طرح شکایتی در این زمینه خبر داد. حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: روز شنبه فیلم سگ‌کشی شیراز به مراجع قضایی ارسال و شکایتی در این خصوص مطرح شد و درحال حاضر منتظر هستیم تا مراجع قضایی دستور دهند و بررسی‌ها از سوی پلیس یا هر مرجع دیگری انجام شود تا ببینیم نتیجه به کجا خواهد رسید.
ابراهیمی کارنامی تاکید کرد: به عنوان عضوی از کارگروه استانی خواستار شناسایی و مجازات عوامل این حادثه هستیم ولی هنوز مشخص نیست که محل وقوع این امر کجاست و عوامل آن چه کسانی هستند و وقتی این موارد مشخص شود بهتر می‌توان پیگیری کرد.


کد خبر: 252226

وب گردی

وب گردی