تهران-ایسکانیوز: سخنگوی دولت درباره مذاکرات رئیس جمهور با دولت اندونزی در سفر به این کشور و احتمال افزایش قیمت نفت گفت: سیاست دولت این است که قیمت نفت واقعی شود ، قیمت فعلی به خاطر فشار سیاسی است و باید به شرایط قبل بازگردد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دولت هیچ برنامه ای برای حذف یارانه نان در سال جاری ندارد و به روش سال های قبل عمل می کند افزود: در کنار اعطای یارانه نان حدود 20 درصد نانوایی ها به صورت آزادپز عمل می کنند تا کیفیت نان افزایش یابد و نیازهای خانواده ها تامین شود.

نوبخت همچنین در باره احتمال افزایش وام مسکن گفت: براساس مصوبه سال 93 هیئت وزیران، سقف وام در شهرهای بزرگ 50 میلیون تومان تعیین شده که هنوز تغییری نکرده است و در صورت تغییر اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات رئیس جمهور با دولت اندونزی در سفر به این کشور و احتمال افزایش قیمت نفت گفت: سیاست دولت این است که قیمت نفت واقعی شود ، قیمت فعلی به خاطر فشار سیاسی است و باید به شرایط قبل بازگردد.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش قیمت خودرو و نظر شورای رقابت گفت: شورای رقابت ، غیردولتی است اما دولت تلاش می کند سیاست های خود را در جلوگیری از افزایش قیمت خودرو به آن شورا منعکس کند و ما موافق افزایش غیرمنطقی کالا و خدمات در سال جاری نیستیم ودولت با بخشنامه معاون اول رئیس جمهور نظر خود را در این خصوص اعلام کرده است.

نوبخت همچنین در خصوص امنیت مرزهای شرقی گفت: این موضوع در جلسات شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور مورد توجه قرار گرفته و تذکرات لازم به دولت های همسایه به ویژه پاکستان داده شده است.

اعتبار ۱۸۵۰ میلیاردی برای طرحهای عمرانی

سخنگوی دولت:این هفته ۱۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای تکمیل طرح های ناتمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران تخصیص داده شد.

محمدباقر نوبخت در ادامه گفت: بر خلاف هر سال که در روزهای پایانی اسفند درآمدها به خزانه واریز می شد و فرصت کمی برای تخصیص طرح های عمرانی در اختیار ما بود ، امسال با اصلاح قانون نخستین بار این فرصت فراهم شد تا در فروردین ماه برای معرفی طرح های ناتمام و اختصاص اعتبار اقدام کنیم.

 سرمایه گذاری در سه محل برای خروج ار رکود

وی همچنین افزود : برای خروج از رکود ، کاهش تورم و افزایش اشتغال از سه محل سرمایه گذاری می شود.

نوبخت افزود : طبق قانون بودجه امسال 160 هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه ها و شرکت های دولتی برای اجرای طرح های عمرانی سرمایه گذاری می شود و همچنین با توجه به ورود 5 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی این مبلغ از طریق صندوق سرمایه گذاری خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: 20 درصد این مبلغ یعنی معادل 2850 میلیارد تومان  باید به صورت ریالی به بخش صنعت و کشاورزی تسهیلات داده شود که در این بخش هم دولت برای تقلیل هزینه استفاده از پول پیشگام شد و نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی برای بخش صنعت را از  21 درصد به  12 درصد برای  10 استان (کم برخوردار) و 16 درصد برای بقیه استان ها کاهش داده است.

سخنگوی دولت همچنین تصریح کرد : در بخش کشاورزی هم نرخ سود از 16 درصد به 10 درصد برای  10استان و  14 درصد برای سایر استان ها کاهش یافت و همچنین در خصوص 4 میلیارد دلار به صورت ارزی نرخ سود از  6 درصد به 3.5 درصد کاهش یافت.

سخنگوی دولت همچنین گفت : بانک ها هم 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های صنعتی و کشاورزی پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نوبخت تصریح کرد : نمایندگان دولت در شورای پول و اعتبار از کاهش نرخ سود بانکی دفاع می کنند و امیدواریم با کاهش نرخ سود شاهد افزایش تولید و کاهش بیکاری و تورم باشیم.
کد خبر: 253116

وب گردی

وب گردی