تهران- ایسکانیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت گفت :حدود 240 حزب ثبت شده در کشور داریم اما 10 درصد آنها نیز فعال نیستند. اعتقاد دارم در کشوری که هر ساله انتخابات برگزاری می‌شود باید احزاب آن تقویت شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت به گذشته خانه احزاب اشاره کرد و گفت: در دوره مجلس هشتم، به عنوان نماینده مجلس در کمیسیون ماده احزاب حضور داشتم. آن زمان انتخابات خانه احزاب برگزار شد و مشخص شد قوانینی در آن انتخابات رعایت نشده است. همین امر عاملی شد تا خانه احزاب بسته شود.


احزاب واقعی باشند


 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بازگشایی خانه احزاب در چارچوب قانون باشد، اتفاق خوبی است، عنوان کرد: احزاب باید قانونی، نشاط آور و واقعی باشند. شخصا بارها بر واقعی بودن احزاب تاکید کردم.


وی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه، در حدود 240 حزب ثبت شده در کشور داریم اما 10 درصد آنها نیز فعال نیستند. اعتقاد دارم در کشوری که هر ساله انتخابات برگزاری می‌شود باید احزاب آن تقویت شود.


دوری از آفت
عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: احزاب باید از سه آفت دوری کنند تا موفق باشند. در گذشته احزاب ما به آفت وابستگی به بیرون، خود محوری و بی اخلاقی و همچنین آفت مالی گرفتار شدند. در دوره جدید بازگشایی خانه احزاب، باید توجه داشت، این آفت ها گریبان احزاب را نگیرند.


عضو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در مجلس تاکید کرد: بازگشایی خانه احزاب برای تقویب و نشاط انتخاباتی، می‎تواند تاثیر گذار باشد. به شرط اینکه از آفت‌های عنوان شده دوری کنند.


در سال جدید، محمد حسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور،  صحبت‌هایی در خصوص بازگشایی خانه احزاب داشته اما تا کنون اتفاقی در این زمینه رخ نداده است
.



کد خبر: 253414

وب گردی

وب گردی