تهران ایسکانیوز: معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه در نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران ،‌سوئیس و سوریه گفت: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که در ساعات آینده در پیرو مجموع تلاش هایی که شده است شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم.

نشست معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه با محوریت بررسی راهکارها و یافتن سازوکارهای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه در تهران در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست حسین امیر عبداللهیان ضمن پیش بینی اینکه حملات نظامی عربستان سعودی به یمن در ساعات آینده متوقف می شود افزود: ما خوشبینیم که در ساعات آینده شاهد آن باشیم که گروه های مختلف یمنی بر سر میز مذاکره گرد آیند و برای تقویت روند سیاسی در این کشور تلاش کنند.

همچنین در این نشست مانوئل بسلر، معاون وزیر امور خارجه سوئیس گفت: ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران در برپایی نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه سوریه ‌،سوئیس و ایران فرآیندی است که به ما کمک می کند تا موضوعات بغرنج و آلام مردم سوریه را مد نظر قرار دهیم .

وی افزود : سوئیس در پی ارسال کمک ها و ماموریت  بشردوستانه در سوریه است و تا جایی که به ما مربوط می شود باید راهکارها ، روش ها و فرآیند هایی بیابیم تا وضع بشردوستانه در سوریه بهتر شود و رنج هایی که مردم این کشور تحمل می کنند کاهش یابد .

بسلر گفت: تلاش هایی که می توانیم انجام دهیم این است که به طور کامل از دولت سوریه حمایت کنیم تا وضع این کشور بهتر شود و امیدواریم در این نشست به برخی اقدامات مشخص و معین دست یابیم تا وضع انسان دوستانه در این کشور بهتر شود و به مردم نیازمند این کشور کمک کنیم .

معاون وزیر امور خارجه سوئیس در ادامه گفت: قطعا باید فرایندی ایجاد شود تا از طریق آن ماموریت های انسانی خود را تسریع  کنیم .

نشست سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران ، سوئیس و سوریه با هدف بررسی راهکارهای ارسال گسترده تر کمک های انسان دوستانه بین المللی به سوریه در وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.
کد خبر: 253481

وب گردی

وب گردی