تهران -ایسکا نیوز:نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش‌هایی صورت گیرد که احزاب بتوانند اثر گذار ظاهر شوند گفت:ایجاد محدودیت برای احزابی که دارای مجوز هستند یا به تازگی  مجوزکسب کرده‌اند  موجب  قانون گریزی  می‌شود.

ابراهیم نکو در گفتگو با ایسکا نیوز  درباره صدور مجوز برای احزاب  گفت:مراحل  قانونی  برای صدور مجوز   احزاب تعریف شده است ووزارت کشور با در نظر گرفتن تمام مراحل قانونی اقدام به صدور مجوز می‌کند.

وی با اشاره به درخواست برخی از نمایندگان برای حضور وزیر کشور در مجلس و پاسخگویی پیرامون صدور مجوز برای حزب اتحاد ملت ایران گفت: نمایندگان  هم بنا به مسوولیت خود در جامعه نیاز به تو ضیحات بیشتر از سوی وزیر کشور دارند و  فکر می کنم توضیح به معنای مواخذه وزیر نباشد بلکه بر اساس ذهنیتی که شکل گرفته  در صدد برطف شدن ان هستند و احتمالا جلسه در حد یک پرسش و پاسخ برگزار شود.

نماینده مردم رباط کریم با تاکید بر اینکه  تقویت احزاب را باید جدی بگیریم  بیان کرد:  مجال فعالیت  برای احزاب رسمی  و کسانی که اصول مربوط به قانون احزاب را رعایت می کنند باید فراهم کنیم لذا حضورشان در صحنه هایی نظیر انتخابات  به نفع کشور باشاست.

وی در ادامه افزود:  به طور یقین عدول احزاب  از قواعد موجود مورد پسند نخواهد بود اما همچنان نتوانستیم بسترهای لازم را برای فعالان  واحزاب  مهیا کنیم و کمک کننده آنها باشیم در مورد احزاب نتوانستیم .

نکو با بیان اینکه اینگونه نیست که فعالیتی وجود ندارد اما نیاز به حضور جدی احزاب در صحنه داریم تاکید کرد: نباید به احزاب جدید حساسیت نشان دهیم چون  این حساسیت ها میتواند مضرر باشد لذا ایجاد محدودیت برای احزابی که دارای مجوز هستند یا به تازگی  مجوزکسب کرده‌اند  موجب نقض قانون  و خود  مسبب قانون گریزی  می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد:باید تلاش‌هایی صورت گیرد که احزاب بتوانند اثر گذار ظاهر شوند  و مردم را برای فعالیت در عرصه های سیاسی اجتماعی  جذب کنند .
کد خبر: 254348

وب گردی

وب گردی