تهران - ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رئیسه چهارشنبه 2 اردیبهشت (دیروز) با اشاره به تحولات انجام شده در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به حضور دکتر لاریجانی و سوابق علمی و اجرایی و تعهد و تخصصی که از ایشان سراغ دارم، خیالم از این حوزه راحت است.

جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح دیروز به ریاست دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مراسم تودیع دکتر مصداقی نیا و معارفه دکتر ابطحی از زحمات و تلاش های معاونت پزشکی در طول 18 ماه گذشته تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در طول 18 ماه گذشته با حضور دکتر لاریجانی که از تجربه بالای اجرایی و علمی برخوردار است، تحولات بسیار ارزشمندی در حوزه پزشکی دانشگاه به وقوع پیوسته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور دکتر لاریجانی در وزارت بهداشت و قبول مسئولیت در این وزارت خانه و همچنین استمرار فعالیت ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی در سایه حضور دکتر لاریجانی در وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که این حضور زمینه ساز هماهنگی و همکاری سطح بالایی را میان این دو نهاد فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این مدت، اساتید سطح بالایی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی جذب شدند همچنین برنامه ها و ساختارهای لازم و مناسبی در این زمینه تهیه و تدوین شده که با توجه به نقش و سهم 40 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی کشور بسیار با اهمیت و قابل قبول بوده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امیدوارم شرایط پیش آمده و هماهنگی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت به توسعه هر چه بیشتر حوزه پزشکی کشور بینجامد، گفت: در طول این مدت دکتر مصداقی نیا در معاونت پزشکی زحمات بسیاری کشیدند و با تجربه و دانش خود برنامه هایی بسیار خوبی را در این حوزه پی ریزی کردند و بسیاری بر این واقعیت اذعان دارند که حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین بخش های دانشگاه در 18 ماه گذشته بوده است.

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت حوزه پزشکی با تدوین برنامه جامع افق درخشانی را برای خود پیش بینی کرده و با مطالعه مشکلات و بررسی راهکارها در مسیر توسعه هرچه بیشتر حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و بازسازی و نوسازی و تجهیز بیمارستان ها و کیفی سازی هرچه بیشتر آموزش در دانشکده ها گام برداشته است.

وی با اشاره به تجارب و سوابق دکتر ابطحی نیز گفت: ایشان نیز از جمله دانشمندان متعهد و متخصص در این حوزه است که با روی گشاده قبول مسئولیت کردند. امیدوارم در سایه الطاف ایزدی و با همکاری و همدلی تمامی مسئولان بتوانند در حوزه پزشکی و عمومی در راستای تداوم اجرای برنامه های مصوب دانشگاه گام بردارند.

دکتر میرزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح های تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون 180 هزار مترمربع ساختمان در سال جاری برای حوزه پزشکی و دانشکده های تهران دارویی، تهران دندان پزشکی و تهران پزشکی در نظر گرفته شده که معاونت عمران و شخص مهندس هاشمی در این زمینه به صورت جدی در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: به لطف خدا و با تخصیص اعتبارات مناسب در سالهای آینده به زودی شاهد رشد و اتمام این پروژه های بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با حضور دکتر لاریجانی و همکارانشان در دانشگاه آزاد اسلامی خیالم درباره حوزه پزشکی راحت است، گفت: حضور دکتر لاریجانی با تمامی تخصص و تعهدی که در ایشان سراغ دارم افق های روشنی را در این حوزه ایجاد کردند و باید از فرصت پیش آمده و حضور ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی بهره کامل ببریم تا در سایه این همکاری، حوزه پزشکی کشور هر چه بیشتر و بهتر توسعه و رشد یابد.

دکتر میرزاده تاکید کرد: امیدوارم معاونت های دیگر در دانشگاه به ویژه معاونت اداری و مالی و همچنین معاونت اجرایی و پژوهش و دیگر معاونت ها رابطه خود را با دکتر ابطحی گسترش دهند و به این منظور پیشنهاد می کنم برای ایجاد انسجام بیشتر جلسات ماهانه ای برای هماهنگی میان این بخش ها برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته حوزه پزشکی مانند حوزه فنی و مهندسی رشد نکرده، گفت: امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده و با بهره‌گیری از امکانات و ساختارهای بخش های مختلف به ویژه فنی و مهندسی و در راستای توسعه رشته های چندنظمی شاهد توسعه هرچه بیشتر حوزه پزشکی باشیم.

حوزه پزشکی دانشگاه راه خود را پیدا کرده است

دکتر لاریجانی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شکل جدید خود را پیدا کرده، تصریح کرد: امروز ساختار و برنامه درستی برای توسعه حوزه علوم پزشکی دانشگاه وجود دارد که در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بی نظیر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در دنیا 30 درصد از علم در حیطه علوم پزشکی است، گفت: در ایران نیز 40 درصد مقالات علمی در این حوزه منتشر می شود و این حوزه تنها در حدود 3 تا 4 درصد بودجه پژوهشی را در اختیار دارد لیکن 30 درصد مقالات ISI کشور در این حوزه است.

دو چالش عمده پیش روی حوزه پزشکی

وی در تشریح برخی از چالش های حوزه پزشکی در دانشگاه ازاد اسلامی گفت: دو موضوع مهمترین چالش های دانشگاه در حوزه پزشکی است که نخستین آن مربوط به تعرفه هاست. برای مثال هزینه دندان پزشکی در کشور اگر 100 میلیون تومان باشد دانشگاه آزاد در حدود 30 میلیون آن را می تواند دریافت کند و مقدار باقیمانده را باید از راه های دیگر و به صورت دیگر تحصیل کند که تعیین این راه ها و پر کردن این خلا یکی از چالش های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی است.

لاریجانی ادامه داد: بخش بیمارستان ها و تعرفه های پزشکی به عنوان چالش دوم این حوزه مطرح است که باید فعالیت ها و هماهنگی هایی نیز دراین زمینه با مسئولان متولی انجام داد که اقداماتی در این راستا انجام شده است و این مشکل نیز در مسیر برطرف شدن است.

دکتر لاریجانی با اشاره به سوابق دکتر ابطحی، اظهار داشت: معاونت سلامت، ریاست دانشکده علوم پزشکی ایران و معاون سازمان تامین اجتماعی از سوابق معاون جدید علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

قائم مقام ریاست دانشگاه در حوزه علوم پزشکی، با تاکید براینکه مجموعه علوم پزشکی دانشگاه از لحاظ آموزش و پژوهش جایگاه خوبی دارد، گفت: برای انسجام ساختار پزشکی دانشگاه در 18 ماه گذشته تلاش زیادی صورت گرفته است.

وی با تشکر از زحمات دکتر مصداقی نیا در حوزه علوم پزشکی دانشگاه، گفت: وی 30 سال رئیس دانشکده بهداشت و معاون وزیر بهداشت بوده و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز زحمات زیادی کشیده اند.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: مجموعه علوم پزشکی دانشگاه با شکل جدیدی که به خود گرفته است، بتواند با موفقیت فعالیت های خود را به پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه دیدگاه روشنی در خصوص فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: هر کاری که برای پیشرفت دانشگاه در توان بنده باشد انجام می دهم و به دلیل تمام الطافی که دکتر میرزاده در تمام این مدت به من داشته، این را وظیفه اخلاقی خود می دانم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دیگر هیچ استرسی در این حوزه وجود ندارد و با توجه به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید بر توجه بر آمایش سرزمینی در این زمینه اقدامات قابل قبولی در این راستا خواهد شد و هماهنگی بسیار زیادی میان دانشگاه های استانی به جود خواهد آمد.

مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی از سوی یکی از شاخص ترین شخصیت های اجرایی و علمی مهمترین شانس این نهاد است

در ادامه این جلسه دکتر مصداقی نیا با بیان اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه بسیار عظیم و دارای قابلیت های زیادی است، گفت: دانشگاه پتانسیل های زیادی به ویژه در حوزه علوم پزشکی دارد و این مجموعه بزرگ این شانس را داشته که مدیر آن یکی از شاخص ترین افراد در حوزه اجرایی و علمی کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه دکتر میرزاده نگاه کاملا علمی به مسائل دارد و برای ارتقای دانشگاه فعالیت می کند، ابراز امیدواری کرد: برنامه های دکتر میرزاده برای دانشگاه آزاد اسلامی پیش رونده و موفق باشد.

دکتر ابطحی نیز در این مراسم با بیان اینکه دکتر میرزاده از مدیران ارشد کشور است که سکان دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان مرکز علم و فرهنگ را به عهده گرفته، گفت: امروز روند پیشرفت دانشگاه نسبت به قبل کاملا مشهود است و هیچکس این موضوع را نمی تواند انکار کند.

وی تاکید کرد: دکتر میرزاده از مدیران فعال و مهره های اصلی کشور در دوران سازندگی کشور بود و امروز باعث افتخار است که در دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت ایشان هستیم.

ابطحی با بیان اینکه تحول اساس بقاست، گفت: دانشگاه در حوزه علوم پزشکی تغییر کرده و باید با کمک، همراهی، همگرایی، همزبانی و همدلی دانشگاه آزاد اسلامی را در پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کنیم.
کد خبر: 254464

وب گردی

وب گردی