تهران-ایسکانیوز: سرپرست دانشگاه پیام نور همزمان با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از زمان اعلام نتایج این آزمون در اواخر مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی سرلک، سرپرست دانشگاه پیام نور  با اشاره به برگزاری این آزمون، گفت: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در پنج گروه آزمایشی فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و علوم پایه برگزار شد.


وی با بیان اینکه بیش از 80 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، در مورد ظرفیت پذیرش گفت: ظرفیت پذیرش این آزمون حدود 17 هزار نفر است که 12 هزار و 600 نفر به شیوه آموزشی و پژوهشی و 4000 نفر به شیوه الکترونیک پذیرفته خواهند شد.


سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این آزمون در 101 و 118 حوزه امتحانی به صورت همزمان برگزارشد، ادامه داد: همه 31 استان کشور میزبان برگزاری این آزمون بوده‌اند.


سرلک در ادامه در مورد زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج این آزمون در اواخر مردادماه اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان از ابتدای مهر 94 می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند.


وی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد سال 94، بیان کرد: ظرفیت پذیرش تقریبا شبیه سال گذشته است. ما قصد نداریم در مقاطع ارشد و دکتری بیش از سال‌های قبل دانشجو پذیرش کنیم زیرا ظرفیت‌مان در این مقاطع تکمیل است و داوطلبان چندین برابر ظرفیت ما هستند. ظرفیت پذیرش ما طبق برنامه کیفی، کم است اما برآیند خروجی دانشگاه پیام نور نشان می‌دهند که آزمون‌های این دانشگاه از کیفیت بالایی برخوردار است.

کد خبر: 254735

وب گردی

وب گردی