تهران-ایسکانیوز: سومین کنفرانس انجمن حسابداری مدیریت ایران، خرداد ماه، در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.

رهنمای رودپشتی، رئیس انجمن علمی حسابداری مدیریت ایران و معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت : دانشگاه ها با هدف نقش آفرینی ملی و تاثیر گذاری در سرنوشت خود، براساس مجوز و اساسنامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجاز به تاسیس انجمن های علمی شده اند.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس انجمن علمی استادی مهندسی مالی در سال های 89 و 90 ، گفت : انجمن های علمی نقش پایش و نظارت را در جامعه علمی کشور ایفا می کنند.

رئیس انجمن علمی حسابداری مدیریت با اشاره به برگزاری دو دوره کنفرانس ملی انجمن حسابداری مدیریت ایران در دانشگاه های تهران و الزهرا ، ادامه داد: سومین دوره از کنفرانس ملی انجمن حسابداری مدیریت، با هدف هم اندیشی متخصصان آن حوزه و ارائه مقالات، سوم خرداد ماه جاری در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.

عضو موسس و رییس انجمن حسابداری مدیریت ایران گفت : این انجمن هرساله کنفرانس ملی با رویکرد بین المللی و به طور برنامه ریزی شده ای برگزار می کند که یکی از دانشگاه های کشور با تصویب هیات مدیره انجمن، میزبان کنفرانس می شود.

وی برگزاری کنفرانس های علمی را فرصتی برای ارتقا و توانمند سازی نیروی متخصص در جامعه علمی کشور دانست و افزود : تسهیل در فرایند تصویب رشته، در آمد زایی ، اشتغال زایی و تاسیس موسسات جدید از جمله مزایای برپایی همایش های علمی است.

دکتر رهنمای رودپشتی از تشکیل یک تیم تخصصی ویژه محورهای مربوطه برای کنفرانس خبر داد و گفت :حضور احتمالی دکتر برادلی به عنوان صاحب نظر حرفه ای حسابداری جهان در این دوره از همایش، زمینه همکاری های بین المللی انجمن را فراهم می کند.

دکتر رهنمای رودپشتی ادامه داد : با تلاش های صورت گرفته ، انجمن علمی استادی مهندسی مالی، با همکاری جمعی از اساتید واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه های علامه طباطبایی، تهران، و غیره که افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است ،تاسیس شد.

وی بر لزوم حمایت های مالی و معنوی از اعضای هیات علمی عضو و فعال در انجمن هایی علمی استادی تاکید کرد و اظهار داشت : فعالیت های این انجمن ها فرا دانشگاهی و امتیازی مثبت برای دانشگاه ها محسوب می شود.

رئیس انجمن علمی استادی حسابداری مدیریت ایران با اشاره به تاسیس این انجمن در سال  1391 گفت : در حال حاضر انجمن مهندسی مالی ایران دارای رتبه علمی a و انجمن حسابداری مدیریت دارای رتبه علمی b از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. در طول مدت حدود سه سال از فعالیت انجمن حسابداری مدیریت ایران علی رغم استحقاق دریافت رتبه A اکنون رتبه B را از کمیسیون انجمن های علمی کشور دریافت نموده است و به عنوان منحصر به فردترین انجمن علمی کشور در این حوزه شناخته شده است.

وی با اشاره به عضویت بیش از هزار نفر از اساتید و دانشجویان کشور در انجمن مدیریت حسابداری ایران اظهار داشت : در حال حاضر، موسسات و شرکت ها ی مختلف به عنوان اعضای حقوقی با انجمن همکاری دارند.

دکتر رهنمای رودپشتی انجمن های علمی استادی را دارای نقش بالادستی دانست و تصریح کرد : این انجمن ها، طبق اساسنامه خود، در تدوین و تنظیم سیاست های کشور اثرگذار هستند تا آنجا که به عنوان یک مقام رسمی دارای اختیاراتی چون حق مکاتبه با رئیس جمهور یا دعوت از مقامات خارجی است.
کد خبر: 255467

وب گردی

وب گردی