تهران-ایسکانیوز: جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز گذشته با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اکبر ترکان، محسن هاشمی، ابراهیم واشقانی فراهانی، مرتضی احسانی و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در این جلسه در مورد نحوه واگذاری زمین به پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سرمایه گذاری بر روی اراضی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گیری شد و با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی‌ رسید.

سيد رضا زيتون نژاد، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبير شورای اقتصاد و سرمايه گذرای دانش بنيان در گفت و گو با خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص مصوابات این جلسه افزود: اولین مصوبه در مورد نحوه واگذاری زمین در پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بود که در این جلسه مقرر شد که این زمین‌ها با ضوابط مشخصی به واحدهای فناور و یا شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

دبير شورای اقتصاد و سرمايه گذرای دانش بنيان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: براساس مصوبات این جلسه، معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی باید قرار داد واگذاری را تنظیم و به استان ها ابلاغ کند.

وی در خصوص مراحل واگذاری زمین به پارک‌های علم و فناوری گفت: مراحل واگذاری به این صورت است که معاونت پژوهشی واحدها پیشنهاد و تقاضا را به شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان ارسال خواهد کرد و پس از اینکه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری استان‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی این تقاضا را تصویب کرد، معاونت عمرانی آن استان یا واحد، اراضی را در اختیار پارک های علم و فناوری قرار خواهد داد تا از طریق واگذاری این زمین‌ها به  شرکت‌های فناور یا شرکت های دانش بنیان ساخت این پارک‌ها آغاز شود.

زيتون نژاد دومین مصوبه این جلسه شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش بنیان را سرمایه گذاری بر روزی زمین های دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد در زمین های متعلق به خود سرمایه گذاری کند و  با سرمایه گذاری در طرح‌هایی تجاری اداری و مسکونی، ارزش افزوده ایجاد کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با بانک پاسارگاد خبر  داد و افرود: این اولین مشاکت دانشگاه آزاد اسلامی و بانک پاسارگاد است که براساس آن بر روی طرح برای ساخت 28 هزار متر زیربنا با هم مشارکت می کنند و این طرح برای هر دو طرف سود آور خواهد بود.
کد خبر: 255737

وب گردی

وب گردی