تهران-ایسکانیوز- کاپیتان تیم ملی اسکواشٰ گفت: امکاناتی که به اسکواش داده می شود بسیار پایین بوده و این مساله ما را به انزوا برده است.

محمد حسین سنایی روز یک شنبه در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون اسکواش گفت: اردوی تیم ملی بزرگسالان برای شرکت در بازی های آسیایی از شنبه گذشته شروع شد و نفرات یک تا چهار ایران در این اردو  با سرمربیگری علیرضا سنایی دور هم جمع شده اند. تیم بزرکسالان در این دو هفته بسیار تلاش کرده و خوشبختانه وضعیت ملی پوشان مناس است.

وی ادامه داد: در این دوره تمام تیم های بزرگ اسیا مثل اندونزی و پاکستان شرکت کرده اند و تیم های که ما قبلا موفق به شکست آنها شدیم مثل عراق و هنک کنگ و کره و ژاپن نیز حضور دارند .مثلا تیم عراق کمپ هاش را در مصر که یکی از خوبان اسکواش است تشکیل می دهد و تمام تیم ها از لحاظ امکاات هیچ شباهتی به ایران ندارند و بازیکنانشان در طول سال در مسابقات شرکت می کنند و مدام در رقابت هستند و تجربه کسب می کنند. تیم ملی ایران از اردیبهشت سال گذشته تا این دوره از بازی های اسیایی در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده است و امکانات نا برابری برای مبارزه با تیم های دیگر درر اختیار ما قرار دارد.

رییس فدراسیون اسکواش گفت:واقع بینانه اگر بخواهیم نگاه کنیم نمی توانیم مقام یک تا سه را کسب کنیم و برای رسیدن به این مهم باید کار های بنیادی انجام شود که این اینگونه کار ها به تازگی در اسکواش شروع شده است. ما در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده ایم با اینکه محدودیت هایی داشته ایم و امیدواریم در این سری از مسابقات به رتبه 6 ودر خوشبینانه ترین حالت به رتبه پنج اسیا برسیم.

وی تصریح کرد: لازمه پیشرفت اسکواش امکانات و حمایت مالی است که در اختیار تیم قرار بگیرد اما در فدراسیون ما با وجود برخی کمبود ها همه به خوبی در حال رشد هستیم.

وی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت باید در طول سال حداقل در هشت مسابقه شرکت کنیم در این صورت قابلیت های تیمی ما مشخص می شود.

سنایی با اشاره به نقاط ضعف تیم ایران گفت: تیم اسکواش نی در دو بازی خوب بازی می کند و در بازی های بعدی از لحاظ جسمانی کم می اورد و این وضعیت با شرکت در رقابت های بین المللی بیشتر در طول سال قابل بر طف شدن است.

 
کد خبر: 255839

وب گردی

وب گردی