تهران- ایسکانیوز:  دومین نمایشگاه سالانه تصویرگری – نقاشی با موضوع محیط زیست با به نمایش گذاشتن آثاری از بزرگان نقاشی و تصویرگری همچون پرویز کلانتری،حسین محجوبی، گیزلا سینایی، ، قباد شیوا ، بهرام دبیری و ... همراه با اجرای پرفورمنس آرت توسط گروه "پیله بهشت" از دهم ادیبهشت  ماه درگالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز،  مینا محیطیان مدیر گروه هنری "پیله بهشت" که برگزار کننده نمایشگاه است با اعلام این خبر افزود:در  پی انجام پروژه های  زیست محیطی و آسیب شناسی گونه های جانوری ، گروه هنری "پیله بهشت" در راستای اهداف زیست محیطی بر آن شد تا با دعوت از هنرمندان نقاش و تصویرگر و همسویی این قشر هنری در حفظ و صیانت از محیط زیست با خلق اثاری فاخر در جهت تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر  و همچنین  پیوند هنرمند با طبیعت از نگاهی نو و ثبت گونه های جانوری از خشک زی تا آبزی اقدامی نو بعمل آورد.   شعار گروه هنری پیله بهشت "هنر برای حفاظت" است چرا که هنر میتواند زبانی باشد در جهت حفظ ارزشهای زیست محیطی.


unnamed
وی در ارتباط با چگونگی شکل گیری این گروه فعال در عرصه محیط زیست و  گفت: در راستای حمایت از محیط زیست پروژه ای با عنوان "بازگشت پرندگان " شکل گرفت و در سال 92 با دعوت از هنرمندان تصویرگر وبردن ایشان به جزیره آشوراده همراه با کارشناس پرنده نگری با  تجهیزات کامل و رصد گونه های مختلف پرندگان  و مشاهده ی زیستگاهشان و اسیب شناسی آنان بر ان شدند تا با خلق آثاری در خور توجه پیام زیست محیطی خودرا به آحاد مردم در قالب نمایشگاه و چاپ کتابی با همین عنوان برسانند. که این نمایشگاه در بهمن ماه سال 92 در خانه هنرمندان بر پا شد. وکتابی نیز از این مجموعه با 2000 جلد به چاپ رسید . که 1000جلد از ان بصورت رایگان در اختیار مردم و دانش آموزان قرار گرفت و بخشی دیگراز کتابها توسط شهرداری و موزه داراباد خریداری شد..
محیطیان در ارتباط با موضوع نمایشگاه امسال و برنامه های این نمایشگاه نیز اظهار داشت : امسال تصمیم بر آن شد که هنرمندان را با چالش مهمتری روبرو کرده و آن ماهیان و مرجان های در حال مرگ خلیج  همیشه پارس بود.هنرمندان بنام و شاخصی که می توانند با زبان هنر در جهت رشد و ارتقا جایگاه طبیعت از طرفی   واز طرفی دیگر رشد فرهنگی حفاظت از محیط زیست گویاتر از هرزبانی نقش افرینی کنند.به همین منظور هنرمندان را به جزیره کیش برده و با غواصی ومشاهده ماهی ها ودر فضا قرارگرفتن آنان از نزدیک ، بتوانند از دریچه چشم خود به آسیب های زیست محیطی پرداخته و گام موثری در این زمینه با خلق آثارشان بردارند همچنین  مستندی توسط  آقای محمد علی اینانلو  به نام "آی ی ی ی آدم ها"   ساخته شده که در سالن امفی تاتر فرهنگسرای نیاوران نمایش داده خواهد شد.پرفورمنس ( هنر اجرا )  نیز توسط خانها عاطفه خاص و میترا سلطانی نیز در سالن اصلی نمایشگاه اجرا خواهد شد. ویدیو آرت محمود نورایی نیز نمایش داده می شود.
گفتنی است دومین نمایشگاه سالانه تصویرگری – نقاشی با به نمایش گذاشتن آثاری از بزرگان نقاشی و تصویرگری همچون پرویز کلانتری،حسین محجوبی، گیزلا سینایی، ، قباد شیوا ، بهرام دبیری، حسین ماهر، مریم مظفری،مینا غازیانی ، علی ندایی ، علی ذاکری، مهنوش مشیری ، فاطمه رادپور ،فرشید شیوا، طاهره صمدی طاری و ... تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقمندان جهت بازدید  می توانند همه روزه از ساعت 10 الی 19 و روزهای تعطیل 14 الی 19 به گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

کد خبر: 256221

وب گردی

وب گردی