تهران- ایسکانیوز: رییس سازمان سینمایی  عصر امروز یکشنبه ۶ اردیبهشت با حضور در پردیس سینمایی ملت، از بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الله ایوبی در حاشیه مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل جشنواره با تاکید بر تاثیرگذاری برگزاری مستقل این بخش در افزایش میزان اعتبار سینمای ایران در خارج از کشور اظهار کرد: طرح برگزاری مستقل بخش بین‌الملل جشنواره از ابتدا هم مورد حمایت و تاکید ما بود. این اتفاق برای‌مان بسیار مهم بود و می‌دانستیم که عملی شدن آن هم آسان نیست.
مصاحبه اختصاصی ایسکانیوز با رئیس سازمان سینمایی (18)
وی ادامه داد: دوست داشتیم همه بخش بین‌الملل را بیشتر ببینند و به آن توجه کنند. بنابراین می‌توان گفت آزمون سختی را پذیرفته‌ایم و باید منتظر خروجی آن هم باشیم. کشورهای مختلفی در جشنواره شرکت کرده‌اند و امیدوارم ماحصل آن موفقیت‌آمیز باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مطرح شدن سینمای ایران در بستر واقعی و حرفه‌ای بین‌المللی، دیدن فیلم های ایرانی توسط تهیه‌کنندگان، خریداران فیلم و سینماگران برجسته خارجی، تولید مشترک، شکل‌گیری ارتباط درست سینمای ایران با کشورهای منطقه و... برای بخش بین الملل جشنواره کافی است؛ مانند دستاوردی که همه جشنواره‌های دیگر مدنظر دارند.

ایوبی در پاسخ به این سوال که آیا ادامه یافتن روند برگزاری مستقل جشنواره منوط به ماحصل برگزاری این دوره است، بیان کرد: به هر حال ترجیح و قصدمان این است که این روند ادامه پیدا کند اما برگزاری مستقل بخش بین الملل در سال جاری اولین تجربه ماست و باید بعد از جشنواره همه جزئیات، نحوه و زمان برگزاری را بررسی کنیم.

رییس سازمان سینمایی در پایان درباره حضور میهمانان و سینماگران خارجی جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: طبیعی است که ما به دنبال سینمایی هستیم که به سینمای ایران و دیدگاه‌های آن نزدیک‌تر باشند.
کد خبر: 256306

وب گردی

وب گردی