تهران-ایسکانیوز: یک مقام وزارت خارجه آمریکا از احتمال دیدار وزرای خارجه آمریکا و ایران در روز دوشنبه در نیویورک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، یک مقام وزرات خارجه آمریکا ،که نامش فاش نشده است گفت: احتمالا جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز دوشنبه در حاشیه کنفرانس عدم اشاعه سلاح های اتمی سازمان ملل (ان پی تی) دیدار می کنند.

این کنفرانس امروز در نیویورک آغاز و هدف آن بازبینی دستاوردهای معاهده منع اشاعه سلاح های اتمی است که هر پنج سال یک بار برگزار می شود.

این اولین دیدار وزرای خارجه دوکشور پس از مذاکرات هسته‌ای درلوزان سوئیس است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در این کنفرانس سخنرانی کند همچنین قرار است جان کری با وزرای خارجه اردن و مصر دیدار کند.

ایران و قدرت ها - در قالب گروه پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا - هم اکنون درحال مذاکره برای رسیدن به توافقی جامع برای توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران هستند. در همین راستا نمایندگان ایران و کشورهای ۱+۵ هفته گذشته در وین، پایتخت اتریش، جلسه داشتند.

گفتنی است تیم مذاکره کننده ایران از ششم فروردین در لوزان سوییس با نمایندگان کشورهای 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سر گرفت و این مذاکرات تا بامداد 13 فروردین طول کشید و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشان دهنده تفاهم اولیه دوطرف در زمینه های مختلف است.

بیانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پنجشنبه شب توسط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس خوانده شد.

 
کد خبر: 256411

وب گردی

وب گردی