تهران_ایسکانیوز، وزیرجهادکشاورزی، با بیان اینکه قیمت شکر به قیمت جهانی نفت بستگی دارد،گفت: طی مذاکرات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش جدید برای واردات شکر جلوگیری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمودحجتی، با اشاره به اینکه وضع ذخایر شکر کشور مطلوب است، افزود: سال گذشته در تولید شکر رکورد تاریخی داشتیم و حدود یک میلیون و 400 هزار تن شکر و 4 میلیون و 700 هزارتن چغندر قند برداشت شد که رقم بسیار خوبی بود.

وی،گفت: پارسال در تولید نیشکر شرایط بسیار خوبی داشتیم، بنابراین با توجه به میزان چشمگیر تولید داخل و انباشت شکر در انبارها از سال های گذشته در مذاکرات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش جدید برای واردات شکر جلوگیری شد.

وزیرجهادکشاورزی، افزود: آنچه که در دو ماه نخست پاییز سال93 وارد شد مربوط به ثبت سفارش های سال 92 بود، بنابراین 800 هزار تن شکر وارد شده است.

کاهش قیمت شکر در بازارهای جهانی

حجتی،با بیان اینکه قیمت شکر در بازارهای جهانی کاهش یافته است، تصریح کرد: قیمت شکر به قیمت نفت بستگی دارد و با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت در حال حاضر شاهد کاهش قیمت شکر در بازارهای جهانی هستیم.

وی،گفت: برای جلوگیری از واردات شکر از روش تعرفه و دریافت تفاوت قیمت وارداتی با قیمت تولید داخل استفاده می شود.

وزیرجهادکشاورزی،افزود: قیمت شکر وارداتی به هیچ وجه نباید از شکر تولید داخل کمتر باشد تا با ضرر مالی کارخانجات فرآوری، زنجیره تولید متوقف نشود.

حجتی،گفت: وزارت جهاد کشاورزی به صورت دائمی قیمت شکر وارداتی را پایش می کند تا قیمت آن از قیمت شکر تولید داخل کمتر نباشد.

وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه هم اکنون وضع بازار شکر مطلوب است،گفت: سال گذشته 500 تا 600 تن در بخش شکر تر از منفی داشتیم که امسال با توجه به میزان ذخایر، واردات شکر همچنان ممنوع است.
کد خبر: 256866

وب گردی

وب گردی