تهران- ایسکانیوز: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افراد بورسیه شده از طرز کار وزارت علوم به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند و این کمیسیون این شکایات را مورد بررسی قرار داده است زیرا وزارت علوم بورسیه ها را تعلیق کرده بود به همین خاطر افراد بورسیه شده در این موضوع شکایاتی داشتند.

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده بورسیه های غیر قانونی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: افراد بورسیه شده از طرز کار وزارت علوم به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند و این کمیسیون این شکایات را مورد بررسی قرار داد زیرا وزارت علوم بورسیه ها را تعلیق کرده بود به همین خاطر افراد بورسیه شده در این زمینه شکایاتی داشتند. بنابراین این موارد در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن به وزارت علوم ابلاغ شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیشتر افراد بورسیه شده در این خصوص به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده بودند برای تصمیماتی که وزارت علوم و شورای مرکزی بورس در آن زمان اتخاذ کرده بود. لذا تعیین شرایط از وظایف همین شورا است برای همین به تأیید وزیر وقت رسید. بنابراین در این قضیه بورسیه شده ها می توانند همچون گذشته به شرایط تحصیلی و کاری خودشان ادامه دهند.

پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا معدل های بورسیه شده از آن شرایط کافی برخوردار بوده است یا خیر گفت: تمام این بحث های موجود همین است زیرا خود شورای مرکزی بورس با علم و اطلاع این کارها را انجام داده بود. بنابراین کمیسیون اصل 90 شکایات را بررسی کرده و تصمیمات را به وزارت علوم ابلاغ کرده است. در واقع این کمیسیون شکایت مردم را نسبت به دستگاه های اجرایی و یا تصمیمات آنها مورد بررسی قرار داد. کمیسیون اصل 90 بررسی های بورسیه ها را به وزارت علوم در فروردین ماه اعلام کرد و ما هم منتظر نتیجه و اجرا از سوی وزارت علوم هستیم.
کد خبر: 256911

وب گردی

وب گردی