تهران-ایسکانیوز: دومین نشست کمیته مشورتی دو جانبه ایران و سنگاپور به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، این نشست به ریاست ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور با حضور سفرا و مسوولان ادارات منطقه ای دو کشور برگزار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این نشست ضمن ابراز همدردی از درگذشت لی کوان یو معمار سنگاپور نوین به اهمیت شرق آسیا و جنوب شرقی آسیا و به ویژه حضور سنگاپور در منطقه پرداخت.

وی همچنین پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت.

چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور نیز در این نشست با یادآوری تمدن و فرهنگ غنی ایرانی به اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و علاقمندی کشورش برای توسعه روابط را اعلام کرد.

در ادامه این نشست معاونان وزیران امور خارجه ایران و سنگاپور ضمن ابراز رضایت از تبادل هیات های دو کشور در سطح سیاسی خواستار پیگیری سفرهای برنامه ریزی شده آتی شدند.

همچنین در این نشست طرفین با مروری بر آمار و ارقام مبادلات اقتصادی دو کشور، بر لزوم تلاش بیشتر در بخش های دولتی و خصوصی در جهت گسترش مناسبات تجاری تأکید کردند.

معاونان وزیران امور خارجه ایران و سنگاپور بر امضای اسناد کلیدی تاکید کردند.

همکاری در حوزه های فرهنگی - هنری از جمله برگزاری هفته فیلم و همچنین همکاری میان موزه های دو کشور در جهت عرضه تمدن و فرهنگ ایرانی از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.

مسایل منطقه ای، تحرکات داعش و تروریسم، تحولات جدید در خاورمیانه و شرق آسیا از جمله تحولات اقتصادی و شکل گیری نهادهای بین المللی جدید مالی و اقتصادی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیات سنگاپوری در ادامه حضور در تهران قرار است با قائم مقام و معاون آموزشی پژوهشی وزارت امور خارجه، معاون شورای عالی امنیت ملی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رییس اتاق بازرگانی ایران دیدار کند.
کد خبر: 257087

وب گردی

وب گردی