ایسکانیوز:  نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه برگزار شد، با کسب ۹۷.۷درصد از آرای عمومی به پیروزی مطلق دست یافت.

به گزارش بی بی سی، کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۹۵درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.

نظربایف که ۷۴سال سن دارد و چند سال پیش عنوان "پیشوای ملت" را گرفته بود، هم اکنون برای پنجمین بار بر کرسی ریاست جمهوری قزاقستان تکیه می زند. وی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد تا ثبات اقتصادی و اجتماعی را در این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت در آسیای میانه برقرار کند.

نورسلطان نظربایف اظهار داشت: "من مطمئنم که مردم قزاقستان قبل از همه برای توسعه کشور و زندگی بهتر و همچنین برای ثبات دولت و در حمایت از سیاستهایی رای می دهند که تحت ریاست من در کشور اجرا شده است."

خبرنگاران می گویند انتخابات قبل از موعد ریاست جمهوری با توجه به بحران اقتصادی ماههای اخیر در قزاقستان که غنی ترین کشور در میان پنج جمهوری شوروی سابق در آسیای میانه محسوب می شود، برگزار شده است.

در رقابت با کالاهای وارداتی از روسیه که در پی تحریمهای غرب و افت جدی بهای روبل ارزان تر شده اند، تولید کنندگان داخلی در قزاقستان طی ماههای اخیر وادار شده اند بسیاری از کارکنان خود را مرخص کنند.
کد خبر: 257140

وب گردی

وب گردی