تهران-ایسکانیوز: نایب رئیس مجلس با بیان اینکه باید از لحاظ خلق دانش و تولید علم در جایگاهی قرار بگیریم که دانش خود را بفروشیم، گفت: باید اقتصاد ملی بر شرکت های دانش بنیان استوار و تمام ظرفیت ملی به این سو باشد.

به گزارش خانه ملت، محمد حسن ابوترابی‌فرد امروز دوشنبه (7 اردیبهشت‌ماه) در جریان بازدید از سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است،‌ گفت:‌ در مجلس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و پیش بینی منابع لازم در این خصوص در راستای توسعه علم و فناوری تصویب شده و به طور کلی باید اقتصاد ملی بر شرکت‌های دانش بنیان استوار باشد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از لحاظ خلق دانش و تولید علم در جایگاهی قرار بگیریم که دانش خود را بفروشیم، افزود: باید دانش را خلق، تبدیل به فناوری و تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کنیم و هر روز دانشی جدید و فناوری نو را خلق کنیم تا بتوانیم در اقتصاد جهان ایفای نقش داشته باشیم.


ابوترابی‌فرد در خصوص ضرورت حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: توجه به خلق دانش و برنامه‌ریزی برای تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم امروز در دستور کار کشور قرار دارد اما در این راه موانع جدی‌ای وجود داشته که خوشبختانه امروز در همین راستا فرهنگی خلق و راه مشخصی تعریف شده است.


وی با بیان اینکه اقداماتی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مجلس و دولت عملیاتی شده است، اضافه کرد: در کنار این اقدامات ارزشمند باید به تخصیص بیشتر منابع و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیشتر توجه کرد که پیش بینی مالی و تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مجلس در همین راستا صورت گرفته است.


نایب رئیس مجلس گفت: منابعی هم در اختیار معاونت فناوری رئیس جمهوری قرار گرفته اما باید توجه داشت منابع مهم است اما فکر و اندیشه در موفقیت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان اهمیت بیشتری دارد.


ابوترابی‌فرد افزود: خوشبختانه معاونت فناوری رئیس جمهوری در این سال‌ها با یک ایده جدیدی در عرصه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی وارد شده است.


وی تصریح کرد: آن نگاه این است که اولا شرکت‌های دانش بنیان که دارای ظرفیت لازم برای خلق فناوری و یا تولید محصول بومی هستند را شناسایی و ثانیا فرصتی را فراهم بیاورند تا این شرکت‌ها آنچه را که خلق کردند در معرض نگاه دیگران قرار دهند.


نایب رئیس مجلس گفت: این نمایشگاه در همین راستا سومین سال است که برگزار می‌شود و علاوه بر این در این اندیشه هستند که به عنوان یارانه خرید منابعی را در اختیار دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی که تجهیزاتی را از شرکت‌های دانش بنیان خریداری می‌کنند، قرار دهند که این اقدام گامی بلند برای خلق بازار عرضه و فروش تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است.


وی اضافه کرد: این نوع نگاه الگوی بسیار موفقی است که امیدواریم در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.


نایب رئیس مجلس در خصوص جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در عرصه بین المللی نیز گفت: بازدیدی که امروز از حاضرین در نمایشگاه داشتیم نشان داد بسیاری از این شرکت‌ها محصولات خود را با قیمتی به مراتب کمتر از کالاهای مشابه در بازارهای خارجی ارائه کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم جایگاه خود را با ارائه بهتر تولیداتی که به دست جوانان عالم این کشور خلق شده ارتقاء دهیم
.



کد خبر: 257378

وب گردی

وب گردی