تهران-ایسکانیوز: روز گذشته رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با توصیه به مردم برای مصرف نکردن سوسیس و کالباس گفت: در بررسی‌های انجام‌شده ۳۰ درصد از محصولات جمع شده از بازار مشکل‌دار بوده‌اند.
حسینعلی شهریاری گفت:‌ خمیرمرغ گاهی با استفاده از ضایعات دور ریز ناشی از پاک کردن مرغ در مرغ‌فروشی‌ها و گاهی با استفاده از خمیرکردن مرغ‌های پیر تخمگذار، بدون آنکه امحاء و احشای مرغ خارج شود، تهیه می‌شود.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان دامپزشکی هم ممکن است بگوید که در بازرسی‌های ما خمیرمرغ در چارچوب استاندارد دیده شده است ولی تولید زیرپله‌ای و خلاف هم خیلی انجام می‌شود.


1412563730
او افزود: زمانی که قیمت یک کیلو سوسیس و کالباس تفاوت کمی بایک کیلو گوشت دارد، حتما جای اشکال است.
از طرفی رسول دیناروند معتقد است وظیفه وزارت بهداشت درست بعد از تولید آغاز می‌شود و در فرآیند تولید دستگاه‌های دیگری باید نظارت کنند.
معاون وزیر بهداشت درباره خمیرمرغ گفت: دامپزشکی مسئولیتی درباره استفاده از این ماده در صنایع غذایی ندارد بلکه بر تولید نظارت داشته و وقتی محصول وارد فرآیند شد،‌ مسئولیت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو آغاز می‌شود.
او گفت: ما اجازه استفاده ازخمیرمرغ را ندادیم چراکه سازمان دامپزشکی باید بتواند بین خمیرمرغ بهداشتی و غیربهداشتی تفکیک کند که هنوز این تفکیک وجود ندارد.


dab69de9-755b-4943-973e-d3bc00acd7ae-620x400
دیناروند ادامه داد: به همین دلیل است که ما استفاده از خمیرمرغ را ممنوع کرده‌ایم. به نظر می‌رسد خمیرمرغ هم مانند روغن پالم از آن مواردی است که نظارتش بین سازمان‌های مختلف دست به دست شده و درنهایت ضرر اصلی را مردمی می‌کنند که به‌ دلیل کم شدن سفره‌ هایشان شان از گوشت و مرغ از این محصولات استفاده می‌کنند. وزارت بهداشت درمورد این محصولات تنها توصیه‌ای که دارد کم‌مصرف‌کردن یا اصلا مصرف‌نکردن است چراکه گویا حذف تخلف از بازار مشکل است. این درحالی است که این وزارت بهداشت یکی از اولویت های کاری خود را تامین سلامت غذایی شهروندان به‌عنوان حلقه مفقوده سلامت عنوان می‌کند.

کد خبر: 257622

وب گردی

وب گردی