تهران-ایسکانیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا  معتقد است بحران یمن باید از طریق سیاسی و مبتنی بر گفتگوی یمنی ها با یکدیگر به منظور تشکیل دولت فراگیر حل و فصل شود و جلوگیری از پیچیده تر شدن شرایط گام بسیار مهم برای کمک به حل بحران کشور یمن است.


مرضیه افخم درباره آغاز بکار نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور یمن  ضمن  آرزوی موفقیت برای آقای اسماعیل شیخ ولد احمد, اظهار داشت: امیدواریم نماینده جدید دبیرکل گام های تاثیر گذار و  سازنده ای جهت توقف عملیات نظامی علیه یمن و آغاز سریع گفتگوها میان گروهها و احزاب این کشور بعمل آورد.


وی با اشاره به اینکه حمله نظامی به کشور یمن خطا و سوء محاسبه بزرگی بوده است, تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا  معتقد است بحران یمن باید از طریق سیاسی و مبتنی بر گفتگوی یمنی ها با یکدیگر به منظور تشکیل دولت فراگیر حل و فصل شود و جلوگیری از پیچیده تر شدن شرایط گام بسیار مهم برای کمک به حل بحران کشور یمن است.


سخنگوی  وزارت امور خارجه  با اشاره به اهمیت فعالیت تنگاتنگ برای کمک فوری و رسیدگی به شرایط  انسانی در یمن و ارسال کمک های انسان دوستانه, اهتمام نماینده ویژه دبیرکل به این  موضوع را نیز خواستار شد.
کد خبر: 257976

وب گردی

وب گردی