تهران – ایسکانیوز: اپرای عروسکی سعدی  به نویسندگی و کارگردانی  بهروز غریب پور  در تالار فردوسی در حال اجراست. بهروز غریب پور گفت: در مورد سعدی متاسفم که بگويم، معاصران ما نه قدرش را دانسته‌اند و نه عظمت و نادربودن اين حکيم بزرگوار را درک کرده‌اند اما  باید بدانیم که سعدی می توانست از جور ستم به دور باشد و مثل هنرمندانی دیگر ترک جامعه کند .


resized_456599_863کارگردان این نمایش در گفت گو با خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت : اپرای سعدی بعد از دو سال کار من  و  یک سال کار گروه  به روی صحنه رفته است. این نمایش که بلیت های خود را تا خرداد ماه پیش فروش کرده تا به الان با استقبال فوق العاده تماشاگران روبه رو بوده است.


غریب پور در ادامه افزود : به دلیل سفرهای متعدد سعدی به اقلیم های مختلف باید موسیقی مناسب با هر اقلیم(هندی ، عربی ،...‌) ساخته می شد.آهنگساز جوان "امیر بهزاد " با کار بی نظیر خود 2000 ساعت ضبط موسیقی با خواننده های مستعد را داشته است .


22-01-25وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: اين اثر کاري از گروه تئاتر عروسکي" آران" است و ابتدا قرار بود در روز بزرگداشت سعدی اول ارديبهشت ‌ماه در شيراز اجرا شود، اما به دليل عدم صدور مجوز، سفر گروه به شيراز لغو شد.همچنین موضوع این نمایش درباره تجربه غنی  و هم نشیتی با لایه های مختلف جامعه  است که به موضوع لایه های ته تانی وفوقانی جامعه می پردازد.


او ادامه داد : این نمایش توصیه های متاثر در امر جامعه ، حکومت ، اداره امور و ... دارد. همچنین در اپرای سعدی سعی دارم شخصیت سعدی را در ابعاد گوناگون و زندگی عارفانه ، درویشی او نسبت به مال دنیا را آشکار کنم.


images


غریب پور خاطرنشان کرد: در مورد سعدی متاسفم که بگويم، معاصران ما نه قدرش را دانسته‌اند و نه عظمت و نادربودن اين حکيم بزرگوار را درک کرده‌اند. همچنان باید بدانیم که سعدی می توانست از جور ستم به دور باشد و مثل هنرمندانی دیگر ترک جامعه کند .


این نویسنده ،کارگردان ، در رابطه با حرف وزیر که امسال سال تئاتر است، تشریح کرد : امیدوارم در عمل ما متوجه جبران سال های کم توجه به تئاتر باشیم و من عادت کردم به گفته ها توجه نداشته به اعمال توجه داشه باشم .


518573_302بهروز غریب پور راجع به  ورود سوپر استارهای سینما به تئاتر خاطر نشان کرد: من اصلا کلمه سوپراستار را قبول ندارم به نوعی می توان گفت چهره های مطرح ! این امر باعث می شود که مخاطبان کنجکاو از نزدیک موفق به دیدن این چهره ها بشوند که البته کار موقتی است و باید فکرهای زیر ساختی به حال این هنر کرد.


وی افزود : تئاتر نتیجه اندیشه ، پیام های معنوی عمیق انسانی ست و مهم است که چگونه و با چه  آثاری طیف مخاطبان این هنر  را وسیع تر کرد.


1430165592237_BORNA GHASEMI-25غریپ پور در پایان عنوان کرد: هنر بازیگری در تئاتر حرف اول را می زند و ما  با تقویت نمایشنامه ها و فراهم کردن زمینه اجرایی آثار فاخر باعث گرایش خانواده ها به تئاتر می شویم ؛ بنابراین  ورود چهرهای مطرح نه حرکت کاملا مردود و نه مثبت است فقط کم دامنه است. من اعتقاد دارم مخاطبان واقعی باید با بازی های قدر صحنه تئاتر روبه شود نه با هنر جذب مخاطب به هر قیمتی که دارای تاثیرات ریشه ای نیست و قطعا با شکست مواجه می شویم .


بر اساس این گزارش، اپرای عروسکی «سعدی» با طراحی و کارگردانی بهروز غریب‌پور با آهنگ‌سازی امیر بهزاد و آواگرانی همچون محمد معتمدی،سحر محمدی، روشنک کی‌منش،علی زندوکیلی،مهرزاد ناصحی و... به صحنه می‌رود.این اثر کاری از گروه تئاتر عروسکی «آران» است که این روزها در تالار فردوسی (روبروی تالار وحدت) به صحنه می رود.

کد خبر: 258832

وب گردی

وب گردی