تهران-ایسکانیوز: گروههای چهارگانه جوانان اصلاح طلب استان گلستان، با صدور بیانیه ای مشترک اقدام اخیر گروهک انصارحزب الله این استان در تهدید آیت الله سیدحسن خمینی را محکوم کرده و از آیت الله خمینی برای حضور در گلستان دعوت کردند.

به گزارش ایسکانیوز،گروه های جوان اصلاح طلب در استان گلستان با صدور بیانیه ای تحلیلی با اشاره به سابقه روشنفکری و اصلاح طلبی در استان گلستان، از مقامات امنیتی و سیاسی استان خواستند تا نسبت به برخورد جدی با عاملان تهدید یادگار امام خمینی اقدام کنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: « لازم می دانیم اعلام کنیم گلستان و مردم آن مشتاقانه مهیای حضور و بهره مندی از سخنان «سیدحسن خمینی» هستند و از ایشان مصرانه دعوت به حضور در استان گلستان دارند... شایسته است مسوولان محترم به دور از هرگونه دید جناحی و سیاسی، با برخوردی عادلانه و قانونی جلوی تکرار چنین اقدامات و رفتارهایی را در آینده بگیرند، تا بیش از این فضای استان و کشور گرفتار اغتشاشات و فتنه های گروهک های تندرو نشود.»

این بیانیه به امضای مجمع جوانان اصلاح طلب گلستان (وفاق)، شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب، جوانان اصلاح طلب پیشرو و شاخه جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان رسیده است. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

***

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با بازگشت نسبی سیاستگذاری کشور به مسیر عقلانیت و آرامش شاهد احیای روش و منش اصلاح طلبی برای توسعه کشور بوده ایم. در این بین اما نیروهای سیاسی تندرو وفرصت طلب که حیات خود را همواره در آشوب و اغتشاش در فضای سیاسی و بی قانونی و بی قاعدگی در فضای اقتصادی کشور جسته اند، تاب و تحمل فضای قانونگرایی و دموکراسی را نداشته و ندارند و از هر فرصتی برای خودنمایی و دستیابی به منافع انحصاری خود استفاده می کنند.

استان گلستان، به پشتوانه تاریخ بلند خود در عرصه تمدن، فرهنگ و روشنفکری همواره استانی پیشرو با مردمی اهل علم، مصلح، متعهد و اهل تعامل بوده است. همراهی های متعدد مردم استان با شخصیت ها و احزاب و گروههای اصلاح طلب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران گواه از رویکرد و گرایش عمومی مردم این خطه سبز داشته و دارد.

در روزهای اخیر اما، بعضی از گروهک های تندرو که فارغ از هرگونه پشتوانه مردمی و عقلانی و عمومی هستند، با مطرح شدن دعوت از «یادگار امام» آیت الله سید حسن خمینی جهت برنامه گرامیداشت سالگرد عروج نمایندگان معزز گلستان در مجلس ششم ، فرصت را مورد نظر قرار داده و با تمسک به روش همفکران کوته فکر خود در شیراز و برخورد فیزیکی با علی مطهری؛ نماینده شجاع مردم در مجلس و یادگار «معلم شهید»، تهدید کردند که در صورت حضور نماینده بیت امام، با او برخورد مشابه را انجام خواهند داد.

این تهدید و فرصت طلبی که ابتدائا و سریعا در پایگاه های خبری نزدیک و وابسته به انصار حزب الله، منتشر شد با واکنش های استانی و کشوری و حتی انتشار جهانی مخالفت ها مواجه شد، تا جایی که فرصت طلبان و تندروان جایی برای عرض اندام و پشتوانه ای برای اقدامات رذیلانه خود نیافتند. این گروهک غیرمردمی، در واکنش، طی یک پروژه مضحک صحنه را به نفع خود برگردانده و مدعی جعلی بودن «بیانیه تهدید» شده و اصلاح طلبان را در مزان اتهام جعل قرار داد. این نخستین بار نیست که سناریوهای بدوی و ناشیانه این گروههای افراطی در سال های اخیر نقش بر آب می شود، لذا دلیلی در توجیه و تفسیر و بحث پیرامون آن نیست.

ما گروههای جوان اصلاح طلب استان گلستان، لازم می دانیم در این فضا، بار دیگر با یادآوری و افتخار به هویت اصلاح طلبانه خود، با تکیه بر شعار های ناب انقلاب مردمی؛ «استقلال و آزادی» و متکی بر «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، اعلام کنیم که همواره همچون گذشته بر پای اصول و آرمان و اهداف خود در پیشرفت، تعالی و توسعه کشور ایستاده و در این راه خود را در حمایت از شخصیت های اصیل کشور و نظام و نام های محبوبی همچون سیدحسن خمینی، اکبرهاشمی رفسنجانی و سیدمحمدخاتمی همراه مردم می دانیم. لازم می دانیم اعلام کنیم گلستان و مردم آن، مشتاقانه مهیای حضور و بهره مندی از سخنان «سیدحسن خمینی» هستند و از ایشان مصرانه دعوت به حضور در استان دارند. قطعا همان گونه که آیت الله نورمفیدی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان نیز اشاره کرد، گرگان و ارادت مردم آن نسبت به بیت امام خدشه بردار نیست و ملت نیز به خوبی این نیروهای تندرو و ماهیت آنان را می شناسند.

لذا در پایان، مجدانه از مسوولین امر خواستار برخورد جدی و درخور با عاملان این حرکات سخیف-که آبروی استان و مردم را مورد تهدید قرار داده اند- هستیم. در مرحله نخست؛ از دادستان استان خواهان برخورد قضایی با عاملان واقعی این گونه تحرکات هستیم، در مرحله بعد؛ از استاندار و معاون سیاسی-امنیتی وی خواهان مدیریت فضای سیاسی استان به نحوی هستیم که این گونه تحرکات و گروهک ها به خود اجازه تعرض به حریم مردم و شخصیت های محبوب و مورد قبول نظام را ندهند، در آخر نیز از مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان خواهان برخورد عادلانه و شجاعانه با سایتهایی می باشیم که بدون هیچگونه مجوز و پروانه فعالیت در ماه های اخیر و در حاشیه امن بی توجهی مسوولین امر، به خود اجازه هجمه و هرگونه هتاکی در فضای عمومی را می دهند. شایسته است مسوولان محترم به دور از هرگونه دید جناحی و سیاسی، با برخوردی عادلانه و قانونی جلوی تکرار چنین اقدامات و رفتارهایی را در آینده بگیرند، تا بیش از این فضای استان و کشور گرفتار اغتشاشات و فتنه های گروهک های تندرو نشود.

اردیبهشت 94

مجمع جوانان اصلاح طلب گلستان-وفاق

شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب گلستان

جوانان اصلاح طلب پیشرو

شاخه جوانان اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان 
کد خبر: 259149

وب گردی

وب گردی