تهران-ایسکانیوز: چند هفته بیشتر تا رقابت‌های توسعه جهانی واترپلو(فیناترافی) باقی‌ نمانده و ملی‌پوشان کشورمان که سابقه کسب مدال برنز و نقره این مسابقات را در کارنامه خود دارند بسیار امیدوارند تا این بار طلای فیناترافی را بر گردن بیاویزند و برسکوی نخست بایستند.
ایران که میزبان این دوره از رقابت‌هاست فرصت مناسبی برای شناخت واترپلو خود دارد و صدالبته این امر با حمایت‌های مسئولان ورزش کشورمان صورت خواهد گرفت اما شاید بتوان گفت توقعاتی که از ملی‌پوشانی به واسطه میزبانی پیش می‌آید یکی از دغدغه‌های آن‌ها از این میزبانی است. سجاد عبدی بازیکن ملی‌پوش واترپلو کشورمان دراین‌باره می‌گوید: ممکن است با توقعاتی که با واسطه میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو به وجود می‌آید دچار استرس شویم و این کارمان را کمی سخت کند ولی از طرفی این میزبانی باعث شده که ما بعد مسافت و تغییر آب و هوایی را نداشته باشیم و این موضوع خیلی خوب است. در کل هم نکات منفی وجود دارد و هم مثبت که البته ما سعی می‌کنیم مثبت‌ها را درنظر بگیریم و برهمین اساس وارد رقابت‌ها شویم.
ملی‌پوش واترپلو کشورمان درخصوص اردوهای آمادگی نیز عنوان می‌کند: فشار تمرینات بسیار بالاست که هرچقدر به مسابقات نزدیک شویم این فشار کمتر می‌شود و سبکتر کار می‌کنیم. بین فینال لیگ تا شروع اردوها یک هفته بیشتر فاصله نبود و ما فرصتی کمی برای استراحت داشتیم ولی برای هدفی که داریم می‌جنگیم و تلاش خواهیم کرد، بالاخره زمان مسابقات دست ما نبود و نمی‌شد کاری کرد. درباره امکانات هم با توجه به توانایی که فدراسیون دارد حداکثر تلاشش را می‌کند.
عبدی در مورد طاهریان سرمربی تیم می‌گوید: 15،16 سال قبل هم که در تیم پایه بودم طاهریان مربی من بود، در فرصت کمی که برای انتخاب سرمربی وجود داشت گزینه خوبی بود چراکه ما به مربی نیاز داشتیم که شناخت اولیه از بازیکنان داشته باشد و مربی خارجی نمی‌توانست کمک چندانی به تیم کند. طاهریان به جهت فشار میزبانی و مربی‌گری کار سختی دارد و از او به خاطر تلاش‌هایش تشکر می‌کنم.
این بازیکن واترپلو درباره تیم‌های شرکت‌کننده در فیناترافی هم می‌افزاید: با تیم اتریش تابه حال بازی نکرده‌ایم و شناخت کافی نداریم، با اروگوئه هم در دوره قبل فیناترافی بازی کردیم. به خاطر بعد فاصله قاره‌ها شناخت از تیم‌ها ضعیف است ولی ما تلاش خودمان را به کار خواهیم بست و امیدوارم که بهترین مدال این مسابقات را به دست آوریم.
کد خبر: 259331

وب گردی

وب گردی